مرور

پایدارسازی رفع آسیب‌های اجتماعی با حل معضلات 
در محلات شکل خواهد گرفت
معاون شهردار تهران با بیان اینکه پایدارسازی رفع آسیب‌های اجتماعی با حل معضلات در محلات شکل خواهد گرفت، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی شهر از اولویت‌های مهم شهردار تهران است.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امین توکلی‌زاده با تبریک سال نو و تسلیت ایام شهادت امام اول شیعیان و تقدیر از کارکنان شهرداری بابت اجرای طرح‌های گسترده با حال و هوایی نوروزی و رمضانی گفت: همه در خاطر داریم که ما ۴ محور تحولی در شهر داریم و بر مدار آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. یکی از این تحولات تحول نرم‌افزاری شهر است که دشوار و پیچیده و دارای متغیر‌های متعددی است. یک شهر انسان‌محور با مدل توسعه ایرانی-‌اسلامی با شهری که نگاه توسعه‌ای آن بر مدار غرب است فرق می‌کند.
معاون شهردار تهران بیان داشت: مرحله اول طرح، پاتوق‌های اصلی مانند کوهسنگی و خلازیر بود. ما ۷ منطقه بحرانی در تهران داشتیم که این برای بیگانگان به دستاویزی برای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده بود. امروز با همت دستگاه‌های متعدد، پاتوق‌های اصلی لطمه‌ای جدی دیده و بعضاً مانند منطقه فرحزاد دیگر شاهد چنین چیزی نیستیم. این پاتوق‌های اصلی تقریباً از بین رفته است و شاهد تجمعات سنگین نیستیم.
وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم در یک زیست‌بوم آسیب را از بین ببریم باید به موضوعات مختلفی توجه کرد، خاطرنشان کرد: تمام مراحل مورد نیاز طی شده تا ما به نقطه کنونی برسیم. این تلاش‌ها باعث اعتماد رئیس‌جمهور محترم شد و جلسات مرکز رصد شکل گرفت و با یک انرژی بیشتری دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفتند و با این تفویض قانونی اخیر ویژه شهرداران نواحی، موانع قبلی نیز درهم شکست.

رفع دغدغه بیماران هموفیلی
با تولید داروی مورد نیاز
رئیس سازمان غذا و دارو با ابراز امیدواری از اثربخشی داروی امیسیزومب گفت: با تولید این دارو دغدغه بیماران هموفیلی رفع خواهد شد.
حیدر محمدی با اشاره به ضرورت تأمین داروهای بیماران هموفیلی اظهار کرد: داروی امیسیزومب بنابر اعلام متخصصین خون و انکولوژی میزان اثربخشی بالاتری نسبت به برخی داروهای موجود دارد که طی یکسال گذشته نمونه وارداتی آن را تأمین کردیم.
وی با اشاره به قیمت بسیار بالا و دشواری پرداخت هزینه آن برای سازمان‌های بیمه‌گر عنوان کرد: با تولید این دارو در کشور می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات بیماران هموفیلی برای تأمین دارو را جبران کنیم.


سرویس‌دهی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به راهپیمایان روز جهانی قدس
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، خبر داد.
به گزارش ایرنا، این شرکت روز گذشته در این اطلاعیه اعلام کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که روز جمعه ۱۷ فروردین در محل دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از ساعت ۱۰ صبح از مبادی مختلف اقدام به جابه‌جایی شهروندان می‌کند.
براساس این اطلاعیه، اتوبوس‌های شرکت واحد در پایانه آزادی - چهارراه تهرانپارس - شمشیری – یافت‌آباد - شهرک ولیعصر(عج) - میدان خراسان - پایانه خاوران - شهرک شهید بروجردی - حکیمیه - شهرک شهید محلاتی - تجریش - میدان رسالت - میدان نبوت - میدان راه‌آهن - بازاردوم نازی‌آباد - ابوذر - میدان آزادی - فلکه دوم صادقیه - شهرک شهید باقری - تهرانسر، دولت‌آباد - ۱۳ آبان (رجایی) مستقر هستند تا نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه بازگردانده خواهند شد.


وزیر آموزش و پرورش:
به ۵۰ هزار خدمتگزار و سرایدار 
در مدارس نیاز داریم
رضامراد صحرایی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال پیش هیچ نیروی سرایدار و خدمتگزاری جذب نکرده‌ایم، گفت: نیاز ما به خدمتگزار و سرایدار حدود ۵۰ هزار نفر است. 
به گزارش فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت حقوقی نیروهای سرایدار و خدمتگزار مدارس، اظهار کرد: حقوق نیروهای خدماتی و سرایدارهمواره از دغدغه‌های بنده بوده است. وی با اشاره به پیش‌بینی تقویت حقوق و مزایای نیروهای خدماتی و سرایدار در برنامه هفتم و تصویب آن، افزود: از حدود ۱۰ سال پیش هیچ نیروی سرایدار و خدمتگزاری جذب نکرده‌ایم و در نتیجه در بسیاری از مدارس بزرگ کشور، مشکل نیروی خدمتگزار و سرایدار داریم. صحرایی تصریح کرد: مطابق گزارشی که مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش داده است، نیاز ما به خدمتگزار و سرایدار حدود ۵۰ هزار نفر است. وی با بیان اینکه مجوز ۲۰هزار نفره در اجرای بندهای مرتبط با قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران صادر شده است که از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران کارسازی شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم مجوز جدیدی برای جذب خدمتگزار و سرایدار دریافت کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی