صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

راننده حیوان آزار دستگیر شد
فردی که در اقدامی هولناک یک قلاده سگ را با زنجیر به عقب خودروی خود بسته و با حرکت سریع خودرو حیوان را روی زمین می کشید از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ محسن صبری‌پور فرمانده انتظامی شهرستان گلبهار در این باره گفت: «به دستور دادستان فرد خاطی شناسایی و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. همچنین خودروی متهم توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.»
از چند روز قبل ویدئویی از حیوان آزاری در گلبهار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در پی آن دادستانی اعلام جرم کرد. در این ویدئو یک قلاده سگ با طنابی به قسمت عقب یک خودروی در حال حرکت وصل و روی زمین کشیده می‌شد که واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

انتقال مواد مخدر به زندان با هلی‌شات
چهار مرد و زن  که قصد انتقال مواد مخدر با استفاده از هلی‌شات را به زندان شیبان داشتند، دستگیر شدند.
مصطفی یوسفی دادستان عــــمومــــی و انقلـــــاب شهرستان باوی  اظهار کرد: «روز ۱۲ فروردین‌ ماه در پی کسب خبری مبنی بر اینکه چند نفر قصد انتقال یک بسته مشکوک به داخل زندان مرکزی شیبان با استفاده از هلی‌شات را دارند، با دستور قضایی و اعزام دو تیم مجرب و کمین، از این اقدام پیشگیری شد. در این ارتباط سه مرد و یک زن در کنار زندان مرکزی توسط عوامل پلیس اطلاعات فراجای شهرستان باوی دستگیر و  بسته‌ای که شامل مقادیری مواد مخدر شامل هروئین، تریاک، شیشه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه بود، از آن‌ها کشف و ضبط شد.
یوسفی گفت: «متهمان پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند و تحقیقات درخصوص سایر زوایای موضوع ادامه دارد.

خروج واگن قطار باری از ریل
یک واگن قطار باری که صبح دیروز از ریل خارج شده بود پس از 4 ساعت به مسیر برگشت.
رحمت رحمت‌‌نژاد مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: «ساعت شش صبح سه‌شنبه در مسیر سپیدشت - چمسنگر، یک واگن باری از خط ریل راه‌آهن لرستان خارج شد. پس از دریافت این گزارش، با تلاش تیم فنی پس از چهار ساعت  واگن خارج شده روی ریل قرار گرفت.»
رحمت‌نژاد افزود: «در حادثه خروج واگن قطار در لرستان هیچگونه خسارتی نداشته‌ایم و تردد در راه‌آهن برقرار است. کارشناسان  در حال بررسی علت خروج واگن قطار در ایستگاه سپیددشت هستند.»

غرق شدن پسر جوان در استخر کشاورزی
جوان ۲۷ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سادیان کاشان غرق شد.
سیدمصطفی محتشمیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ساعت ۱۵:۴۴ دقیقه گزارش غرق‌شدگی این جوان در روستای سادیان کاشان دریافت و بلافاصله تیم امدادی سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.
وی اظهار کرد: با مراجعه تیم‌های امداد و نجات شماره‌های 5 و ۶ آتش‌نشانی کاشان مشاهده شد که این فرد قصد شنا در استخر ذخیره آب را داشته است. به علت لغزندگی کف، سرد بودن آب، حجم و عمق زیاد استخرهای ذخیره آب اگر فردی شناگر هم باشد امکان خروج از استخر را نخواهد داشت.

مرگ خاموش خانواده 4 نفره در خانه روستایی
گازگرفتگی در یکی از منازل روستایی مینودشت زن و شوهری را به همراه کودکان خردسالشان به کام مرگ کشاند.
ناصر سرایلو مسئول اورژانس ۱۱۵ شبکه بهداشت و درمان شهرستان مینودشت گفت: در پی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵، مبنی بر گازگرفتگی چهار نفر از اعضای یک خانواده در روستای جنگلده پایین بلافاصله نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند. با حضور اورژانس در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی ۳۷ ساله و همسر ۳۳ ساله‌اش به همراه کودکان چهار و هشت ساله خود در این حادثه جان باختند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد علت فوت آنها گازگرفتگی ناشی از بخاری مستعمل بوده است.
وی به خانواده‌ها تأکید کرد: هرساله به دلیل سرما و استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی شاهد وقوع حوادثی تلخ و داغدار شدن خانواده‌ها هستیم لذا از مردم درخواست داریم هنگام نصب وسایل گرمایشی نکات و اصول ایمنی را رعایت کنند.

واژگونی جت اسکی دو نفر را مصدوم کرد
در پی واژگونی یک دستگاه جت اسکی در ساحل گناوه  ۲ نفر مصدوم شدند.
سیف الله غلامی رئیس هلال‌احمر گناوه گفت:  درپی واژگونی یک دستگاه جت اسکی در ساحل گناوه روبه‌روی پایگاه موقت امداد و نجات ساحلی هلال‌احمر گناوه بلافاصله نجات‌گران پایگاه که در حال گشت زنی با قایق نجات بودند به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان جت اسکی مصدوم شده بودند که بلافاصله از آب گرفته شده و به ساحل انتقال داده شدند.
رئیس شعبه جمعیت هلال‌احمر گناوه تصریح کرد: این ۲ مصدوم با توجه به خونریزی از ناحیه بینی و بخشی از بدن برای سیر مراحل درمان و انتقال به مرکز درمانی، به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

پلمب کارگاه غیرمجاز تولید سوسیس و کالباس
کارگاه تولید غیرمجاز سوسیس و کالباس در شهرستان ماهشهر توسط بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان شناسایی و پلمب شد.
روح‌الله قنواتی رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: در بازرسی‌های کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان بندرماهشهر، یک کارگاه غیرمجاز تولید سوسیس و کالباس شناسایی و با دستور مقام قضایی و همکاری پلیس اماکن پلمب شد.
وی اظهارکرد: فرد خاطی در یک واحد مسکونی یک کارگاه غیربهداشتی تولید سوسیس و کالباس فاقد مجوزهای بهداشتی از مراجع ذیصلاح راه‌اندازی کرده بود. در این خصوص پرونده‌ای توسط واحد حقوقی دامپزشکی بندر ماهشهر برای فرد خاطی تشکیل و اقلام غیربهداشتی ضبط و با دستور مقام قضایی توسط کارشناسان این اداره معدوم شد.

مصدوم شدن 4 عضو یک خانواده در انفجار گاز
 انفجار کپسول گاز در تبریز چهار نفر را روانه بیمارستان کرد.
 وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت:  بعدازظهر  دوشنبه ۱۳ فروردین یک مورد انفجار کپسول گاز در منطقه عطار نیشابوری تبریز به مرکز پیام اورژانس استان گزارش شد. پس از دریافت این گزارش بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند؛ در این حادثه پدر و مادر به همراه ۲ کودک دختر و پسر ۴ و ۱۳ ساله دچار مصدومیت و سوختگی سطحی شدند که توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی تبریز به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی