صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

تیم ملی در جایگاه بیستم دنیا
تیم ملی با دو پیروزی برابر ترکمنستان، توانست شش امتیاز را به دست بیاورد و صعودش را به دور بعدی انتخابی جام جهانی قطعی کند اما در حالی که سایت فیفا مطابق هر ماه پنجشنبه ۱۶ فروردین رده‌بندی تیم‌های ملی را مشخص خواهد کرد ولی براساس بازی‌های صورت گرفته رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال جهان مشخص شده است. در این شرایط، تیم ملی فوتبال ایران بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رده بیستم و دوم آسیا باقی ماند. شایان ذکر است تیم‌های ملی آرژانتین، فرانسه و بلژیک رتبه‌های اول تا سوم جهان را در اختیار دارند.


پیروزی استقلال مقابل استقبال!
استقلال حریف عجیب و خاص خود را با نتیجه ۵-۰ درهم کوبید. شاگردان جواد نکونام در راستای برنامه آماده‌سازی خود برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر، عصر یکشنبه در دیداری تدارکاتی به مصاف استقبال رفتند و حریف خود را با حساب ۵-۰ شکست دادند. گل‌های استقلال در این بازی را امیرعلی صادقی (۲)، پیمان بابایی، آرمان رمضانی و محمدحسین زواری، به ثمر رساندند.


بدقولی پرسپولیس در قبال یحیی
طبق توافق میان باشگاه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی، قرار بود سرخپوشان بدهی خود به این سرمربی را در سه قسط، در تاریخ 14 بهمن، 14 اسفندماه و 25 اردیبهشت 1403 پرداخت کنند، اما با وجود گذشت بیش از 26 روز از موعد پرداخت قسط دوم، هنوز این اتفاق از سوی باشگاه پرسپولیس رقم نخورده است. به گزارش طرفداری، طبق این توافق اگر یک هفته از هر قسط عقب بیفتد، ۱۰ درصد جریمه دیگر شامل حال باشگاه پرسپولیس می‌شود. البته این بدهی، تأثیری در روند دریافت مجوز حرفه‌ای نخواهد گذاشت چرا که بازه زمانی مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین تکلیف بدهی‌ها تا ابتدای ژانویه است و جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس، پس از این تاریخ اتفاق افتاده است.


بهترین آمار فلیکس در لالیگا
ژائو فلیکس در نقل و انتقالات تابستان 2023 با انتقالی قرضی و یک‌ساله از اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوست. این وینگر پرتغالی با ارائه عملکردی تحسین‌برانگیز در پیراهن آبی و اناری، سران بارسلونا را نسبت به جذب دائمی خود مصمم کرده است. بر‌اساس‌ داده‌های آماری بارسا یونیورسال، فلیکس در فصل جاری روی 17 گل اثر مستقیم داشته‌ و بهترین آمار فردی خود طی یک فصل را از زمان ورود به لالیگا به ثبت رسانده است. فلیکس در این فصل موفق به ثبت آمار 9 گل و 8 پاس گل طی 35 بازی برای بارسلونا شده است. او در فصل 22-2021 که بهترین فصلش در اتلتیکو مادرید به حساب می‌آید، آمار 10 گل و 6 پاس گل (تأثیر مستقیم روی 16 گل) را به ثبت رسانده بود.


آمار عجیب آرتتا با آرسنال
در حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر انگلیس فصل 24/2023، دو تیم منچسترسیتی و آرسنال به تساوی بدون گل رضایت دادند. پس از پایان این مسابقه، اوپتا یک آمار عجیب و جالب توجه را از میکل آرتتا، سرمربی آرسنال منتشر کرد. به گزارش این مرجع، میکل آرتتا در فصل جاری بیش از هر سرمربی دیگری در پنج لیگ معتبر اروپایی، از ناحیه تعیین‌شده برای مربیان در کنار زمین خارج شده است. سرمربی جوان توپچی‌ها به‌طور میانگین ٪8.4 درصد از زمان هر بازی (7 و نیم دقیقه) را در خارج از منطقه مربیان سپری کرده است.


پیروزی رئال با رودریگو
در هفته سی‌ام لالیگا، رئال مادرید برابر اتلتیک بیلبائو به پیروزی 2-0 رسید. رودریگو در دقایق ۸ و ۷۳، برای کهکشانی‌ها در این دیدار گلزنی کرد. رئال با این برد ۷۵ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول مستحکم‌تر کرد و اختلاف این تیم با بارسا رده دومی و ۶۷ امتیازی، ۸ امتیاز باقی ماند. اتلتیک بیلبائو با این شکست ۵۶ امتیازی و در رده چهارم قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی