صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور یگان تکاوری پلیس در خاش
مأمور یگان تکاوری انتظامی خاش سیستان و بلوچستان در درگیری با گروهک تروریستی به شهادت رسید.
 شامگاه دوشنبه ۶ فروردین‌ ۱۴۰۳ درگیری بین یگان تکاوری انتظامی خاش با گروهک تروریستی و معاند، در دوراهی ایرندگان رخ داد که در این درگیری یک نفر از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار خودفروخته قرار گرفت.
ستوان‌دوم شهید محمد ذخیره قبل از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی زیاد، به فیض شهادت نائل آمد.ستوان‌دوم شهید محمد ذخیره متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.
 
شهادت مرزبان گلستانی در درگیری با اشرار
سروان «محمدمهدی نجاتی‌نیا» مرزبان گلستانی در درگیری با اشرار منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
روز پنجم فروردین در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس از آن‌ سوی مرزهای مشترک با پاکستان به سمت مأموران گروهان «چاهندو» هنگ مرزی میرجاوه که در حال اجرای عملیات کمین در حوالی پاسگاه بودند، سروان نجاتی، سرپرست گروهان احتیاط هنگ بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح و حین انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.شهید نجاتی اهل روستای النگ شهرستان کردکوی بود.

توقیف یک دستگاه خودرو امدادی با 12 میلیون تومان خلافی
رئیس پلیس راه استان سمنان از توقیف یک دستگاه خودرو امدادی با تخلفات حادثه‌ ساز و خلافی 120میلیون ریالی خبر داد.
سرهنگ موسی بزرگی با اعلام این خبر گفت: طی رصد و پایش تیم کنترل عملیات ویژه پلیس‌راه استان که با همراهی گشت تلفیقی پایش هوایی با استفاده از پهپاد صورت پذیرفت ۲۰ دستگاه از خودرو‌های متخلف که دارای تخلفات حادثه‌ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکت مارپیچ و... بودند در محور دامغان_سمنان شناسایی، متوقف و اعمال قانون شدند. یک دستگاه سمند امداد‌خودرو که دارای تخلفات حادثه‌ساز پی درپی بود نیز رصد و متوقف شده  و پس از بررسی اطلاعات خودرو مشخص شد این خودرو دارای خلافی‌ای بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون ریال بوده و همچنین فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث است که توقیف شد.
 
6ساعت عملیات برای نجات گردشگران گم‌شده
امدادگران هلال‌احمر در یک عملیات نفسگیر، جان ۵ گردشگر را که در ارتفاعات قلعه بابک‌شهرستان کلیبر گم شده بودند، نجات دادند. 
حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی گفت: این گردشگران از ساعت ۷ شب ۱۲ فروردین در ارتفاعات ناپدید شده بودند که با دریافت خبر درخواست کمک سرانجام پس از ۶ ساعت عملیات بی‌وقفه در ساعت ۲۳ توسط نجاتگران پایگاه شهید کاظم باقری یوزبند پیدا شده و به کمپ قلعه دره‌سی انتقال داده شدند.
این 5 جوان از قلعه دره‌سی به سمت قلعه بابک حرکت کرده اما در میانه راه از مسیر اصلی خارج و به سمت دیگری منحرف شده بودند.
 
فوت سرباز در سقوط از پل
دادسرای نظامی خراسان‌رضوی برای سقوط منجربه فوت یک سرباز در مشهد تشکیل پرونده داد.
یک سرباز در یکی از کلانتری‌های شهری خراسان‌رضوی پس از سقوط از پل تقاطع غیرهم‌سطح نمایشگاه بین‌المللی مشهد فوت کرد؛ دادسرای نظامی استان نیز پرونده‌ای تشکیل داد و تحقیقات اولیه برای بررسی دقیق این حادثه نیز شروع شده است.
علیرضا موسایی، دادستان نظامی خراسان‌رضوی گفت: صبح یکشنبه 12 فروردین حادثه سقوط منجر به فوت این سرباز از پل تقاطع غیرهم‌سطح نمایشگاه بین‌المللی اعلام شده بود. بررسی‌ها و تحقیقات در خصوص علت و چگونگی این حادثه در حال انجام است.
 
اقدام فداکارانه پاکبان بروجردی
نخستین روزهای سال نو همزمان با شدت بارش‌ها در لرستان و شهر بروجرد اتفاق عجیبی رخ داد که نام پاکبان فداکار بروجردی را جهانی کرد.
 «بهروز کشوری» پاکبان بروجردی در اقدامی انسانی توله‌های یک سگ را که داخل کانال آب گرفتار شده بودند از غرق‌شدن در کانال آب نجات داد. سگ مادر با نگرانی کنار کانال ایستاده بود و با رفتار خود رهگذران را متوجه وجود توله‌هایش در زیر کانال کرد مردم نیز بلافاصله با آتش‌نشانی تماس گرفتند اما در همین موقع یک پاکبان با ورود به درون کانال موفق شد توله‌های این سگ مادر را یکی‌یکی از آب بیرون بکشد و مانع خفه‌شدن آنها شد.
 این کار انسانی با تحسین فراوان مردم در فضای مجازی همراه شده است.

دستگیری عاملان تیراندازی به خودروها در شهرضا
چهار نفر که با هدف ایجاد رعب و وحشت و سرقت اقدام به تیراندازی به سمت خودروهای عبوری در شهرستان شهرضا می‌کردند، دستگیر شدند.
سرهنگ شکرالله پورخاقان، جانشین فرمانده انتظامی شهرضا گفت: در پی وقوع چند فقره تیراندازی به سمت خودروهای عبوری در یکی از جاده‌های شهرضا، این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرمانده انتظامی این شهرستان قرار گرفت و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات ضربتی، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
‎جانشین فرماندهی انتظامی شهرضا تصریح کرد: در همین ارتباط یک قبضه کلت کمری با یک تیغه خشاب و یک عدد فشنگ کشف و متهمان در تحقیقات پلیس، هدف خود از این کار را ایجاد رعب و وحشت در بین رانندگان و انجام سرقت از آنها عنوان کردند.
 
مرگ چوپان و 120 گوسفند در کانتینر
یک چوپان و ۱۲۰ رأس گوسفند در درون کانتینر یک دستگاه تریلی جان باختند.
ذبیح‌الله ابراهیمی، دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون درباره این حادثه اظهار کرد: حدود ۱۴۰ رأس گوسفند با یک دستگاه تریلی کانتینردار از سمت بروجرد استان لرستان به سمت خمینی‌شهر اصفهان در حال انتقال بودند و چوپان نیز همراه گوسفندان در داخل کانتینر تریلی مستقر بوده است. گشت مبارزه با قاچاق به این خودرو روز دوشنبه ششم فروردین در محدوده روستای «کرد سُفلی» در ورودی بخش کروَن این شهرستان مشکوک شده و از راننده می‌خواهد تا درِ کانتینر را باز کند.
وی ادامه داد: مأموران گشت مبارزه با قاچاق هنگام باز شدن درِ کانتینر مشاهده کردند که بیشترِ گوسفندان تلف شده‌اند و چوپان همراه آنها نیز جان باخته است. بررسی‌های اولیه نشان داد که این حادثه به‌دلیل کمبود اکسیژن و گازگرفتگی رخ داده است.
وی با بیان اینکه تحقیقات بیشتر درباره این حادثه در حال انجام و پرونده آن به مراجع قضایی ارسال شده است، گفت: چوپان، مردی حدود ۳۰ ساله و اهل استان لرستان بود.

جستجو
آرشیو تاریخی