صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

واریز 22 هزارمیلیارد تومان سود سهام عدالت

43 میلیون سهامدار از 409 تا 906 هزارتومان سود می‌گیرند

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار عدالت واریز می‌شود. محمد باغستانی اظهار داشت: سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۴۰۹، ۴۴۶ و ۴۸۲ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. وی اظهار داشت: سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ ۹۰۶ هزار تومان سود به حساب آنها واریز می‌شود. باغستانی گفت: شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام ندادند و شرکت‌های «پارس سوییچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار و سپرده‌گذاری مرکزی مکاتبات و اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران عدالت انجام خواهند داد تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود. باغستانی با بیان اینکه برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود در این مرحله واریز خواهد شد، گفت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.
 ازسوی دیگررئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بالغ بر ۳۶۰ هزار ورثه تشکیل پرونده دادند و سود سهام را دریافت خواهند کرد و بقیه هم با مراجعه به شبکه کارگزاری و بانکی می‌توانند اقدام به تشکیل پرونده کنند تا مشمول سود سهام عدالت شوند.
مجید عشقی افزود: افرادی که اقدام به تشکیل پرونده کردند، سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد. وی با اشاره به شرکت‌هایی که سود سهام را پرداخت نکرده‌اند، گفت: تعداد ۸ شرکت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سود سهام عدالت را پرداخت نکردند که با آنها برخورد قانونی خواهد شد. البته برخی از این شرکت‌ها هنوز در مرحله قانونی هستند و ۶ شرکت هم تخلف کردند. براساس این گزارش، مرحله بعدی سود سهام عدالت خرداد پرداخت خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی