صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

 دروغ پراکنی ضد ایرانی کمیته موسوم به حقیقت یاب!
کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل با انتشار گزارشی مدعی شده است جمهوری اسلامی در جریان سرکوب اعتراضات پارسال ایران، با «موارد جدی نقض حقوق بشر» مرتکب «جنایات علیه بشریت» شد. این کمیته که شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را تعیین کرده، ادعا دارد که حکومت ایران از جمله با «خشونت و تعقیب و آزار جنسی و جنسیتی» دست به این اقدام زده است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بیش از 150 روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد و هنوز هم کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایت اسرائیل تشکیل نشده است. رژیمی که حتی از حمله به گرسنگان فلسطینی که برای گرفتن آرد صف بسته‌اند هم حذر ندارد، دور از چشم سازمان ملل همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد. موضوعی که در سفر اخیر امیرعبداللهیان به ژنو مورد اعتراض وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و او در دیدار کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را در چهارچوب مسئولیت شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست. او هرچند رویکرد دوگانه برخی کشورها در موضوع حقوق‌بشر را غیرسازنده و توجه به بحران انسانی و وجود ۶۰۰ هزار انسان در مناطق جنگ زده شمال غزه را موضوعی فوری توصیف کرد، اما همچنان نه تنها حرکتی در این جهت صورت نگرفت بلکه در این میان ایران متهم به جنایت علیه بشریت شده است. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، گزارش منتشر شده از سوی سازکار موسوم به هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به‌شدت محکوم و تکرار ادعاهای بی‌اساس در این گزارش را که مبتنی بر اطلاعات نادرست و مغرضانه است، فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست. کنعانی با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی به استمرار پروژه ایران هراسی و بدنام‌سازی ایران، اظهار داشت: هیأت به اصطلاح حقیقت‌یاب که با نمایش مضحک حقوق بشری برخی کشورهای غربی بویژه آلمان و با پول اهدایی آنها در آذرماه ۱۴۰۱ و پس از شکست پروژه بی‌ثبات‌سازی داخلی ایران ایجاد شد، با انتشار گزارشی شامل مجموعه‌ای سازمان یافته از تحریف واقعیات و دروغ پردازی‌ها، نه تنها حقیقت‌یابی نکرده، بلکه حقایق را به شکل هدفمندی وارونه نیز جلوه داده است. سخنگوی وزارت خارجه افزود: کشورهای بانی تشکیل هیأت موسوم به حقیقت‌یاب از امنیت و ثبات حاکم بر جمهوری اسلامی ایران و ناکام ماندن دخالت‌های آنان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ عصبانی هستند و از طریق انتشار این گزارش قصد انتقامجویی از ملت ایران را دارند. کنعانی تصریح کرد: به این کشورها توصیه می‌شود به جای دخالت‌های نابجا در ایران، به موارد نقض حقوق بشر در کشورهای خود بپردازند و بویژه اگر ذره‌ای صداقت و دلسوزی نسبت به حقوق بشر و حقوق زنان دارند، به نقض حقوق هزاران زن و کودک و کشتار بیش از ۳۰ هزار شهروند فلسطینی طی ۵ ماه -که بیش از ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند- توجه کرده و از تداوم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه حمایت نکنند.

اذعان به ناتوانی آمریکا در برابر حملات سایبری ایران
نیویورک‌پست با انتشار یادداشتی درباره فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی نوشت که ایالات متحده به جای تکیه بر تحریم‌های مالی، باید توانایی ایران برای حمله را از بین ببرد. نشریه نیویورک پست جمعه ۸ مارس (۱۸اسفند) در یادداشتی به این موضوع پرداخت که پس از حمله حماس به اسرائیل، حمله‌های سایبری جمهوری اسلامی ایران علیه ایالات متحده افزایش داشته اما واکنش
کاخ سفید به این حمله‌ها مختصر بوده است. نویسندگان این یادداشت تأکید کردند که «مانند حمله‌های پهپادی و موشک‌های ضد کشتی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران، حملات سایبری تهران نیز افزایش داشته است و تا زمانی که جو بایدن نخواهد جدی مقابل آنها بایستد، این اقدام‌ها تمام نخواهد شد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی