صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

امیرعبداللهیان در واکنش به انسداد صفحات رهبر انقلاب در «متا» مطرح کرد

توهین امپراطوری موهوم «سیلیکون ولی» به میلیون ها مخاطب

از نظر غربی‌ها آزادی بیان تا زمانی معنی دارد و باید حمایت شود که در راستای منافع امریکا و کشورهای اروپایی باشد. در غیر این صورت، تفکرات و اظهار نظرها نه تنها از آزادی ابراز وجود برخوردار نیستند که باید سرکوب شوند. به عنوان نمونه در چند ماه اخیر و با شروع جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که تا امروز نیز ادامه دارد، شبکه‌های اجتماعی غربی، از جمله اینستاگرام با هر نوع صدایی که در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی بلند شود، برخورد می‌کنند. در کنار بسیاری از حساب‌های اجتماعی در جهان و ایران، می‌توان به مسدود شدن غیرقانونی حساب‌های رسمی رهبر انقلاب اسلامی توسط شرکت متا اشاره کرد. بهمن ماه امسال بود که شرکت متا، حساب‌های رسمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شبکه‌های اینستاگرام و فیس بوک را مسدود کرد. پست‌ها و مطالب حمایتی این صفحات از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین دلیل این اقدام شرکت متا بوده است. این موضوعی است که حسین امیرعبداللهیان نیز به آن اشاره کرده است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اقدام شرکت «متا» برای انسداد صفحات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینستاگرام و فیس‌بوک را علاوه بر نقض آزادی بیان، اهانت‌آمیز، غیراخلاقی و خلاف قاعده توصیف کرد.

از «شعارهای آزادی بیان» تا «سیاسی آنهاست»
امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گوی اخیر خود با نشریه خبری میدل‌ایست‌آی که مقر آن در انگلیس است، اظهار داشت: شعارهای آزادی بیان توسط برخی مدعیان غربی، شعاری توخالی و نمایشی و پوششی برای اهداف نامشروع سیاسی آنهاست.وی افزود: مسدود کردن حساب‌های رهبر معظم انقلاب نه فقط خلاف آزادی بیان، بلکه توهین به میلیون‌ها دنبال کننده مواضع و اخبار ایشان است.
امیرعبداللهیان اقدام ضد آزادی بیان شرکت متا در مسدود کردن حساب‌های رسانه رهبرمعظم انقلاب را محکوم کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رساترین صدای حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه در جهان است و امپراطوری «سیلیکون‌ولی» نمی‌تواند مانع رسیدن این صدا به افکار عمومی دنیا شود.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: از نشانه‌های فروپاشی اخلاق و نظام اخلاقی جهان، رفتار بی‌دلیل پلتفرم‌های امریکایی در سانسور سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حامیان مردم آواره غزه و بیش از ۳۰ هزار شهید فلسطینی در ۵ ماه اخیر است و این شرکت باید پاسخگوی رفتار خلاف قاعده و ضداخلاقی خود باشد.
لازم به ذکر است که میدل‌ایست‌آی اعلام کرده شرکت متا درباره سخنان وزیر امور خارجه ایران اظهارنظری نکرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی