اخبار

خودکفایی ایران در ساخت قطعات هواپیماهای مسافربری
معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: در حال حاضر ایران در تأمین قطعات هواپیما به خودکفایی رسیده و تقریباً برای هیچ نوع تعمیراتی نیازی نیست هواپیماهایمان را به کشورهای خارجی بفرستیم.
به گزارش مهر، جواد مشایخ افزود: در حوزه هواپیماهای تجاری و مسافربری، ایران قبلاً وابستگی زیادی در تهیه قطعات هواپیما حتی در لایه تأمین و نگهداری داشت و به واسطه تحریم‌هایی که اتفاق افتاد، اساساً این گزینه را روی میز نداشتیم که قطعات را از سایر تأمین‌کنندگان بین‌المللی تهیه کنیم. بعد از اعمال تحریم‌ها اتفاقی که افتاد این بود که بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، توانشان را در بومی‌سازی قطعات خودرو، تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی به کار گرفتند.
 وی گفت: حتی برخی از کشورها مانند روسیه که به دلایل مختلفی آنها هم تحریم شده‌اند و امکان تأمین قطعات و گرفتن خدمت تعمیر و نگهداری ندارند، به ایران می آیند و هواپیمایشان را به متخصصان ایرانی می‌سپارند.

همکاری ایران و روسیه در حوزه «اخلاق هوش مصنوعی»
توافقنامه همکاری با موضوع «اخلاق هوش مصنوعی» بین ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و روباتیک ایران و کمیسیون اخلاق هوش‌مصنوعی روسیه به امضا رسید.
به گزارش  روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، با توجه به اهمیت ایجاد محیط توسعه مطمئن فناوری‌های هوش‌مصنوعی با رعایت اصول برابری و همکاری متقابل و علاقه طرفین به تعمیق و گسترش همکاری‌ها در زمینه توسعه اخلاق هوش مصنوعی، توافقنامه اخلاق هوش مصنوعی بین بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی و روباتیک ایران به نمایندگی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و آندری نزناموف، رئیس کمیسیون اخلاقیات هوش مصنوعی روسیه به نمایندگی از طرف این کمیسیون به امضا رسید.هدف از انعقاد این توافقنامه، همکاری بین طرفین در زمینه اخلاق هوش مصنوعی از رهگذر تبادل ایده‌ها، اخلاق اسلامی و اطلاعات این حوزه، بر اساس اصول برابری و همکاری متقابل است.

جستجو
آرشیو تاریخی