دیگه‌چه‌خبر؟

عباس ایروانی
راهی زندان شد
حکم متهمان پرونده گروه عظام خودرو صادر و عباس ایروانی برای اجرای حکم به زندان معرفی شد.
رأی قطعی ۲ پرونده قضایی گروه عظام، از سوی شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، صادر شده که متهم ردیف اول هر دو پرونده، عباس ایروانی است. وی در مجموع به تحمل ۶۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
عباس ایروانی در پرونده اول به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان بیش از ۶۶۴ میلیون دلار و رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده، محکوم شده است و به اتهام معاونت در جعل اسناد به تحمل ۸ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و به اتهام مشارکت در فراری دادن حامد خاتمی‌پور به تحمل ۱ سال
و ۱ ماه حبس محکوم شده است.
ایروانی در پرونده دوم نیز به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و رد مال شبکه بانکی محکوم شد. وی همچنین به اتهام معاونت در جعل ۳۶ فقره گواهی بازرسی به تحمل ۳ سال و شش ماه حبس و جبران خسارات وارده محکوم شد.
جستجو
آرشیو تاریخی