صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

4 کشته در تیراندازی مرگبار سرباز آلمانی
یک سرباز ارتش آلمان با تیراندازی در دو منطقه در ایالت «نیدرزاکسن»، چهار نفر از جمله یک کودک را کشت.
به گزارش دویچه وله، پلیس می‌گوید این تیراندازی مرگبار شامگاه پنجشنبه در دو منطقه در ایالت نیدرزاکسن رخ داده و در میان اجساد، یک کودک نیز دیده می‌شود. مأموران و بازرسان پلیس در خصوص جزئیات بیشتر این رخداد از جمله درباره قربانیان، سن، جنسیت یا رابطه آنها با مظنون بازداشت‌شده، اطلاعات بیشتری منتشر نکرده‌اند. عامل جنایت که خود را به پلیس تسلیم کرد، سرباز ارتش آلمان است.
یکی از دو محل تیراندازی خانه‌ای در «وستروسده» در منطقه «شیسل» و دیگری در «بوتل» بوده است. بر اساس اعلام پلیس احتمال انگیزه خانوادگی منتفی نیست. دفتر دادستانی تا زمان انتشار این خبر هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آیا اسلحه مظنون متعلق به ارتش آلمان بوده است یا خیر، ارائه نکرده است. به گفته بازرسان پلیس، مهاجم پس از این حمله مرگبار خود را به پلیس تسلیم کرد و بازداشت شد. پلیس هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در مورد این فرد از جمله در مورد سن او ارائه نکرده است.
 
انفجار در کافه هندی
پلیس هند روز شنبه اعلام کرد دست کم ۹ نفر در پی انفجاری در یک کافه در شهر بنگلور در جنوب هند زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، انفجار در کافه در ساعات اوج سرو غذا رخ داد، زمانی که غذاخوری مملو از مشتریان بود.
سید دارامایا، وزیر کارناتاکا به خبرنگاران گفت که یک بمب دست‌ساز در داخل غذاخوری منفجر شد. شخصی ناشناس کیسه‌ای را به رستوران برد. او یک ژتون خریده و غذا خورده بود. سپس کیفی را که حامل بمب بود، در محل گذاشت. پلیس با بررسی دوربین‌های مدار بسته تلویزیونی به دنبال جزئیات این حادثه است.به گفته پلیس، ۹ مجروح به بیمارستان اعزام و وضعیت آنها مساعد گزارش شده است.
 
کهنه سرباز امریکایی
بعد از 46 سال دستگیر شد
پلیس آلمان اعلام کرد مردی ۶۶ ساله که متهم است حدود ۴۶ سال پیش زنی را به قتل رسانده، دستگیر شد. گفته می‌شود این مرد در آن زمان به عنوان یک سرباز امریکایی در آلمان مستقر بوده است.
 به گفته مقامات، وی متهم به قتل یک زن ۳۵ ساله است که در تاریخ ۱۱ ژوئن ۱۹۷۸ با بیش از ۳۰ ضربه چاقو در آپارتمانش کشته شده است. در آن زمان، مقامات نتوانستند قاتل این زن را پیدا کنند.
مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند که پلیس آلمان در سال ۲۰۲۰ دوباره تحقیقاتی را در این زمینه آغاز و شواهد را بررسی کرد.
در این بیانیه آمده است که اثر انگشت به جا مانده در صحنه جنایت، آنها را به سمت مظنون این پرونده هدایت کرد. پلیس در ادامه تحقیقات بیشتری در ارتباط با مقامات ایالات متحده از جمله دفاتر اف‌بی‌آی در آلبانی و برلین انجام داد.
با پیدا شدن سرنخ‌هایی دادستان‌های آلمان حکم بازداشت متهم این پرونده را صادر کردند.
این مرد در ۱۳ فوریه توسط سرویس مارشال‌های ایالات متحده با حمایت اف‌بی‌آی و پلیس ایالت نیویورک بازداشت شد و در زندانی در امریکا به سر می‌برد و مقامات آلمانی به دنبال استرداد او هستند.
 
 دستگیری عاملان قتل رپر معروف آفریقایی
6 عضو باند جنایتکار که رپر معروف آفریقای جنوبی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش تایمز، در ۱۰ فوریه ۲۰۲۳، وقتی کایرنان جرید فوربس، معروف به «آکا»، خواننده معروف اهل آفریقای جنوبی، به همراه دوستش تبلو از رستورانی در شهر بندری دوربان خارج شدند؛ هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و کشته شدند.
آکا که علاوه بر خوانندگی، تهیه کننده و تاجری مشهور بود، در کیپ تاون به دنیا آمده و در ژوهانسبورگ بزرگ شده بود.
با توجه به حساسیت موضوع و فشاری که از سوی طرفداران و جامعه موسیقی به پلیس آفریقای جنوبی وارد ‌شد، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری قاتلان صورت گرفت.
طرفداران آکا مرگ او را پایان دوره‌ای طلایی در موسیقی آفریقای جنوبی عنوان کردند و به همین دلیل پلیس را تحت فشار قرار دادند.
در نهایت کارآگاهان پلیس جنایی سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد مظنونان به کشور کوچک «اسواتینی» گریخته‌اند.
 بنابراین پلیس آفریقای جنوبی با همکاری پلیس اینترپل توانست مخفیگاه آنان را شناسایی و آنها را در مخفیگاهشان در اسواتینی دستگیر کند.
به گفته رئیس پلیس آفریقای جنوبی، این قتل، برنامه‌ریزی شده بوده و همچنان انگیزه آن در دست بررسی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی