حوادث جهان

43 کشته در آتش‌سوزی رستورانی در بنگلادش
 آتش‌سوزی در رستوران یک برج در «داکا» پایتخت بنگلادش جان 43 نفر را گرفت.
به گزارش بی‌بی‌سی، «سامانتا لال سن»، وزیر بهداشت بنگلادش گفت: عصر پنجشنبه آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش در رستوران «کاچی باهی» که در ساختمانی هفت طبقه قرار دارد به محل رفتند، اما حریق که از رستوران آغاز شده بود با سرایت سریع به طبقات بالاتر ده‌ها نفر را در طبقات گرفتار کرد. مرگ دست‌کم ۳۳ نفر پس از انتقال به بیمارستان دانشکده پزشکی داکا تأیید شده که در میان‌ آنها زنان و کودکان هم وجود دارند. همچنین مرگ دست‌کم ۱۰ نفر دیگر هم در بیمارستان سوانح و سوختگی داکا گزارش شده است و در مجموع ۴۳ نفر در این حادثه جان باخته‌اند، اما تعداد زیادی نیز به علت سوختگی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند. روزنامه «دیلی بنگلادش» گزارش کرده که مدیر این رستوران به خبرگزاری فرانسه گفته: ما در طبقه ششم بودیم که متوجه دود در راه‌پله‌ها شدیم. بعضی از افراد هم ناچار شدند از طبقات بالا به پایین بپرند و مجروح شده‌اند.
 
مرگ میهمانان عروسی در تصادف
  تصادف مینی‌بوس حامل میهمانان یک عروسی با کامیون در ایالت مادایا پرادش هند، جان ۱۵ نفر از جمله ۵ زن را گرفت و حدود ۲۰ نفر دیگر مصدوم شدند.
به گزارش هندوستان تایمز، این تصادف روز پنجشنبه در منطقه بیچهیا در مادایا پرادش واقع در منطقه ماندلا رخ داد. پلیس علت تصادف را خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده اعلام کرد.
مجروحان در بیمارستان محلی بستری شده‌اند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است. پلیس گفت بیم آن می‌رود تعداد کشته‌ها افزایش یابد. قربانیان متعلق به همان روستا و در حال بازگشت از مراسم عروسی بودند.
 
 بزرگ‌ترین آتش‌سوزی طبیعی در تگزاس
آتش‌سوزی طبیعی در شمال تگزاس که با سرعت زیادی گسترش پیدا کرده موجب مرگ یک نفر شد و ساکنان را مجبور به ترک محل و برق منطقه را قطع کرده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، این آتش‌سوزی تاکنون ۴۴۵ هزار هکتار زمین را در شمال شهر «آماریلو» سوزانده و به دومین آتش‌سوزی وسیع تاریخ امریکا بدل شده است.
«گرِگ اَبِت»، فرماندار این ایالت برای ۶۰ بخش (کانتی) وضعیت فاجعه اعلام کرده است. علفزارهای خشک، دمای بالا و باد شدید به این حریق که تاکنون فقط ۳ درصد مهار شده دامن زده است.
اداره آتش‌نشانی «وست اودسا» گفت که این اکنون «بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ تگزاس است» و از آتش‌سوزی مرکب «ایست آماریلو» که هزاران هکتار را در سال ۲۰۰۶ سوزاند بزرگ‌تر شده است.
این اداره همچنین گفت که این دومین آتش‌سوزی بزرگ - از نظر وسعت - در تاریخ امریکاست. به گفته سازمان جنگل‌ها، هم‌اکنون 5 آتش‌سوزی فعال در تگزاس جریان دارد که هر کدام ده‌ها هزار هکتار را سوزانده، تیرهای برق را ذوب کرده و از برخی ساختمان‌ها فقط یک اسکلت سوخته باقی گذاشته است. سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی تگزاس گفت باد کمی از نفس افتاده که به کاهش سرعت انتشار آتش کمک کرده است. همچنین در شمال ایالت انتظار بارندگی و هوای خنک‌تر می‌رود که ممکن است به مهار آتش کمک کند.

جستجو
آرشیو تاریخی