از گوشه وکنار ایران

فرمانده پلیس، قربانی یک تصادف شد
فرمانده پلیس‌راه دلفان که درحال بررسی صحنه تصادف زنجیره‌ای در محور خرم‌آباد- دلفان بود بر اثر برخورد یک خودرو جان باخت.
سرهنگ محمد بوستان‌افروز، فرمانده انتظامی شهرستان سلسله گفت: در پی وقوع تصادف زنجیره‌ای بین چند خودرو در جاده خرم‌آباد به نورآباد در منطقه گاوکش، سرهنگ عبدالرحمن حقیقی‌مقدم، فرمانده پلیس‌راه سلسله و دلفان به‌همراه چند نفر از نیرو‌های خود برای بررسی صحنه تصادف به محل رفتند. سرهنگ حقیقی‌مقدم در حال بررسی صحنه تصادف بوده که یکی از خودرو‌های عبوری با وی و یکی از کارمندان پلیس‌راه برخورد کرد که در این حادثه سرهنگ حقیقی‌مقدم به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد. کارمند پلیس که میلاد حیدری نام دارد نیز بلافاصله توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. سانحه تصادف زنجیره‌ای رخ‌داده در این منطقه تلفات جانی نداشته است.
 
 خودکشی سرباز در اتاقک نگهبانی
یک سرباز وظیفه در شهرستان بم با سلاح جنگی کلاشنیکف به زندگی خود پایان داد.
بهنام جعفری‌زاده دادستان عمومی و انقلاب بم گفت: ساعت ۱۸ پنجشنبه 10 اسفند یکی از سربازان حفاظت فیزیکی دادگستری شهرستان، حین پست نگهبانی با یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف به زندگی خود پایان داد. تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که این سرباز پس از مرخصی ساعتی وقتی به یگان خدمتی خود باز گشت با تحویل گرفتن پست در اتاقک نگهبانی، در حالی که تنها بوده اقدام به خودکشی کرده است.
این مقام قضایی بیان داشت: بررسی آخرین مکالمه و پیام‌های تلفنی متوفی حکایت از اختلافات شخصی دارد. در عین حال دادستانی، تحقیقات تکمیلی در این زمینه را آغاز کرده و جسد وی نیز برای انجام مراحل قانونی تحویل پزشکی‌قانونی شده است.
 
آتش‌سوزی در مترو، خرابکاری بود
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، علت آتش‌سوزی جزئی در یکی از واگن‌های قطار شهری در ایستگاه گلشهر کرج را خرابکاری از سوی یک فرد اعلام کرد.
هادی زند گفت: ساعت ۱۳:۱۶ پنجشنبه گذشته، قطار اعزامی از پایانه در ایستگاه گلشهر به علت آتشی که در طبقه پایین واگن چهارم ایجاد شده بود، مسافران را تخلیه کرد. خط پنج مترو تهران از گلشهر به سمت صادقیه، چند دقیقه به علت بروز حادثه آتش‌سوزی مسافرگیری نداشت. دقایقی بعد آتش‌سوزی مهار شد و به کسی آسیبی نرسید. مرد خرابکار نیز بلافاصله شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه امنیتی شد. تحقیقات برای یافتن انگیزه این فرد و جزئیات دقیق این حادثه ادامه دارد.
 
سقوط آسانسور رستوران در زرند
 سقوط آسانسور غیراستاندارد در یک رستوران باعث مصدوم‌شدن یکی از شهروندان شد.
مرتضی بخشی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: ظهر پنجشنبه پس از سوارشدن فردی به آسانسور یک رستوران، ناگهان ۲ سیم این آسانسور غیر استاندارد و بدون‌مجوز، پاره شد و از ارتفاع ۱.۵ تا ۲ متری با زمین برخورد کرد. این آسانسور از چندین سال پیش نصب و راه‌اندازی شده اما مجوزی نگرفته بود و غیر از سیم بکسل‌ها، حتی کابل‌های موتور برق اطراف روشنایی نیز وضعیت مناسبی نداشتند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اشاره به یک مصدوم این حادثه که از ناحیه پا دچار جراحت شده عنوان کرد: حال عمومی مصدوم این حادثه خوب گزارش شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی