صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خبر در خبر

ایسنا

  سیاوش آریا، کنشگر میراث فرهنگی در استان فارس از اقداماتی برای زیر کشت بردن حدود ۳۰ هکتار از عرصه و حریم شهر باستانی بیشاپور خبر داد. این منطقه سال ۱۳۹۷ با پرونده «چشم‌انداز یا محور ساسانی استان فارس» در یونسکو ثبت جهانی شده است.

 

میراث آریا

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از رونمایی از چندین دستاورد دانش‌بنیان در حوزه گردشگری بزودی خبر داد و گفت: بودجه مناسبی درخصوص فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری در سال آینده پیش‌بینی شده است.

 

ایرنا

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ٩٧ هزار میلیارد تومان طرح بالای ۶٠ درصد پیشرفت در حال اجرا است، گفت: پیگیری اعطای تسهیلات حمایتی برای ساخت ۱۵ هتل ۴ ستاره و ۱۷ هتل پنج ستاره در دستور کار قرار دارد.

 

ایلنا

حفاری یک صومعه قرون وسطی در فرانسه به کشف بیش از ۱۰۰۰ مدفن از جمله قربانیان طاعون در قبرستان آن و همچنین بقایای یک روستای نزدیک به ۱۲۰۰ ساله در زیر ساختمان منجر شد.

 

ایرنا

 مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار داشت: صنایع‌دستی، رکن اساسی هنرهای دینی است، امسال با توجه به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر جشنواره هنرهای سنتی و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

 

صدا وسیما

   بارش‌های اخیر که تمامی مناطق کشور از گرم‌ترین تا سرد‌ترین مناطق را تحت تأثیر قرار داد، ممکن است تا پایان سال ادامه داشته باشد، اما کمبود‌های گذشته را جبران نمی‌کند به دلیل اینکه ایران بیش از سه سال است که با خشکسالی شدید مواجه است.

 

ایسنا

 مقامات بارسلون به ۲۴ هزار نفر از ساکنانی که «بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند»، نامه‌ هشدار ارسال کردند. گفته می‌شود این خانوارها که نزدیک به ۱.۵ درصد از کل جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند، بیش از حد مجاز آب مصرف کرده‌اند. در پی اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در این منطقه، حد مجاز مصرف ‌آب برای هر نفر ۲۰۰ لیتر در روز تعیین شد

 

تسنیم

حسین ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از افتتاح سینماتئاتر رامسر در هتل بزرگ رامسر پس از انجام یک دوره مرمتی زیر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی خبر داد.

 

میراث آریا

  علی طلوعی، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی گفت: از ابتدای سال تا آخر بهمن بیش از ۲۲ میلیون نفر از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی بازدید کردند در حالی که این تعداد در سال قبل ۲۱ میلیون نفر بود.

 

خبر آنلاین

  پرنده هما در خراسان جنوبی رؤیت شد و عکاس حیات وحش از آن تصویربرداری کرد. اسدالله حاتمی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: پرنده هما در خراسان جنوبی رؤیت شد و تصویر آن به ثبت رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی