از گوشه و کنار ایران

خودکشی بعد از قتل داماد
مرد جوانی که شوهرخواهرش را به قتل رسانده بود خودکشی کرد.
سرهنگ سیروس دریکوند، رئیس‌پلیس آگاهی خوزستان در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمد در اهواز بلافاصله تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی متشکل از تیم بررسی صحنه جرم و کارآگاهان مبارزه با قتل به محل وقوع حادثه اعزام شدند. در بررسی اولیه مشخص شد، مردی به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به قتل دامادشان با اسلحه کلت کمری کرده است. بلافاصله اقدامات اولیه شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و با اقدامات خاص پلیسی مشخص شد که قاتل، برادر زن مقتول بوده است.سرهنگ دریکوند گفت: قاتل پس از قتل به شهرستان هفتکل فرار کرد و در آنجا به زندگی خود پایان داد.

مرگ 2 دختر در سقوط خودرو به کانال آب
واژگونی خودرو پژو ۲۰۷ در زیباکنار شهرستان رشت منجر به جان‌باختن دو دختر شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس گیلان، مأموران انتظامی شهرستان رشت در پی اطلاع از وقوع یک فقره واژگونی خودرو در ساعت شش صبح چهارشنبه در جاده خشک‌اسطلخ به حاجی بکنده در منطقه زیباکنار شهرستان رشت، بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. براساس این گزارش، پس از حضور مأموران انتظامی در صحنه مشخص شد که یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ به دلایل نامعلومی به داخل کانال آب سقوط کرده و در اثر این حادثه راننده که پسری ۲۷ ساله بود مصدوم شده و دختران  ۱۷ و ۱۸ ساله که سرنشینان این خودرو بودند فوت کرده‌اند. علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

یک کشته در انفجار مین
 انفجار مین در روستای نبعه از توابع بخش بستان شهرستان دشت آزادگان یک کشته و سه مصدوم به‌جا گذاشت.
 عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: با اعلام این حادثه به مرکز نیروهای امدادی برای انجام اقدامات درمانی اولیه و انتقال مصدومان به محل حادثه اعزام شدند. مصدومان یک زن ۵۷ ساله و ۲ پسر ۱۰ و ۱۲ ساله بودند که توسط آمبولانس به بیمارستان نفت سوسنگرد انتقال یافتند. فرد کشته‌شده نیز یک پسرنوجوان ۱۹ ساله بود.
 
حفاری غیرمجاز در پاسارگاد ناکام ماند
 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در شهرستان پاسارگاد خبرداد.
مسعود رزمجویی گفت: حسب گزارش یگان حفاظت شهرستان پاسارگاد، در پی دریافت خبری از منابع و مخبرین مبنی‌بر حفاری غیرمجاز در دره چاکن واقع در پنج کیلومتری غرب مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، بلافاصله عوامل این یگان، ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و همکاری عوامل انتظامی به‌منظور بررسی صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از چند ساعت کوهپیمایی و گشت‌زنی در منطقه محل اختفای حفاران، شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه چهار نفر را حین حفاری دستگیر کردند. حفاران غیرمجاز همراه با ادوات حفاری شامل دو عدد پیکور برقی، 30 متر کابل برق و یک عدد بیل و کلنگ دستگیر و متهمین همراه با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.

شرور معروف در کرج دستگیر شد
 فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یکی از اشرار و اوباش خطرناک استان تهران توسط عوامل سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز خبر داد.
سردار حمید هداوند روز چهارشنبه ۹ اسفند گفت: در پی رسیدگی به پرونده‌ای با موضوع تخریب اموال شخصی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد توسط یکی از اوباش و اشرار استان تهران در منطقه گلشهر کرج، شناسایی مخفیگاه این متهم به صورت ویژه در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز قرار گرفت. با وجود اطلاع متهم از تحت تعقیب بودنش و تغییر مکان دائم، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه این اوباش سطح‌دار در منطقه کهریزک استان تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
 
دستگیری 3 قاچاقچی مسلح در زابل
  اعضای یک باند که با ۳ دستگاه خودرو سواری و وانت تیزرو و ارتقا‌یافته اقدام به جابه‌جایی مواد‌مخدر به صورت مسلحانه از شهرهای مرزی به عمق کشور می‌کردند، از سوی پلیس زابل دستگیر شدند.
سرهنگ حمید نوری، فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: در این عملیات با اقدام ضربتی جان‌برکفان پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان زابل ۳ سوداگر مرگ دستگیر و ۳ دستگاه خودرو سواری و وانت از آنها توقیف و۲ کیلوگرم تریاک، یک قبضه سلاح کلاش، یک قبضه کلت کمری، یک قبضه سلاح شکاری، ۵ تیغه خشاب کلاش، ۲ تیغه خشاب کلت، یک دستگاه جی پی‌اس‌یاب، یک دوربین دیده‌بانی و ۱۴۷ فشنگ جنگی در بازرسی از خودروهای توقیفی کشف شد.
 
4 کشته در تصادف دو خودرو
  تصادف خودروی کوئیک با پژو ۴۰۵ در جاده خدا‌آفرین- جانانلو چهار کشته و ۳ زخمی برجا گذاشت.
 وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: ساعت ۸ صبح چهارشنبه در محور خدا‌آفرین_ جانانلو (مابین توعلی و دیریلو) یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با پژو ۴۰۵ با هم برخورد کردند. کارشناسان اورژانس بلافاصله به همراه ۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند، در این تصادف ۳ نفر جان خود را از دست داده و ۴ نفر نیز مصدوم شدند که پس از انتقال مصدومان به مرکز درمانی با وجود تلاش‌های کادر اورژانس و درمانگاه یکی از مصدومین نیز در درمانگاه جانانلو، فوت کرد و تعداد فوتی‌ها به ۴ نفر رسید.

دستگیری قاتل روی پشت‌بام
 متهم به قتل فراری وقتی خود را در محاصره پلیس دید شروع به تیراندازی کرد اما در عملیاتی ویژه دستگیر شد.
  سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی هرمزگان در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره قتل‌عمد در جاسک هرمزگان و متواری شدن قاتل به استان سیستان وبلوچستان، شناسایی و دستگیری قاتل در دستورکار عوامل انتظامی این شهرستان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان جاسک با اقدامات فنی و اطلاعاتی از حضور دوباره قاتل در این شهرستان مطلع و ضمن شناسایی مخفیگاه متهم، با تشکیل چند تیم عملیاتی به محل اختفای قاتل در محله غریب‌آباد اعزام شدند. باتوجه به اینکه مخفیگاه متهم سه ساختمان مجزا داشت هر اکیپ به یک ساختمان وارد شده اما متهم از پشت‌بام یکی از ساختمان‌ها به‌سمت مأموران تیراندازی کرده که در یک درگیری متقابل، قاتل در سلامت کامل دستگیر شد. وی در بازجویی و تحقیقات صورت‌گرفته با صراحت به قتل اعتراف کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی