صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

هفته هفدهم لیگ برتر، پر گل و دیدنی بود

آرامش در حضور دیگران!

حامد جیرودی
خبر‌نگار


هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال را می‌توان یکی از هفته‌های جذاب لیگ بیست و سوم نامید. چراکه در بازی‌های این هفته نتایجی رقم خورد که کمتر کسی انتظار آن را داشت. البته این هفته هم به‌دلیل بازی برگشت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال، هفت بازی برگزار شد و دربی اصفهان به تعویق افتاد اما بازی‌های دیگر آنقدر شگفتی داشت که یک بازی برگزار نشده زیاد به چشم نیامد. نکته‌ای که جالب توجه بود، این است که در بازی‌های برگزار شده که پنج مسابقه آن برنده داشت و دو دیدار هم به تساوی انجامید، 21 گل ازخط  دروازه‌ها عبور کرد که 15 گل از گل‌های به ثمر رسیده در هفته شانزدهم بیشتر بود و باعث شد میانگین سه گل زده در هر بازی به ثبت برسد. گل‌هایی که باعث شد هفته شادابی در فوتبال ایران سپری شود و تیم‌هایی که شرایط بحرانی داشتند، آرامش را در حضور دیگران تجربه کنند.
 
پیکان در حسرت برد با عنایتی
یکی از دو مساوی با نتیجه 2-2 در دیدار گل‌گهر و پیکان رقم خورد. نتیجه‌ای که باعث شد سیرجانی‌ها پنجمین بازی بدون شکست خود را تجربه کنند. در آن سوی میدان خودروسازان با اینکه در این بازی دو بار به بازی برگشتند و در لحظه آخر از شکست فرار کردند اما نتوانستند به پیروزی برسند تا تنها بردشان، همان پیروزی هفته هفتم برابر استقلال خوزستان باشد و با مربیگری رضا عنایتی در حسرت برد باقی مانده باشند.
 کامبک استقلال خوزستان
با خارجی‌ها
یکی از نتایج غیرمنتظره این هفته، پیروزی 3-2 استقلال خوزستان برابر آلومینیوم بود. دومین پیروزی شاگردان سیروس پورموسوی در حالی رقم خورد که اراکی‌ها هفته گذشته توانسته بودند پرسپولیس را شکست دهند و در این بازی هم با گل‌های مهدی لیموچی 2-0 از میزبان خود پیش بودند اما آبی‌های اهواز پس از اینکه توسط جواد آقایی‌پور به گل اول رسیدند با درخشش ستاره‌های خارجی و تازه‌وارد خود یعنی ساویو روبرتو، هافبک 27 ساله و برزیلی و آسو رستم مهاجم عراقی که پس از یک پاس گل، این‌بار خودش در نقش گلزن ظاهر شد، به پیروزی رسیدند تا خریدهای جدید حسابی به کار استقلال خوزستان آمده باشد و این تیم با صعود دو پله‌ای به بقا امیدوار شود.
 تأثیر محرم روی نیمکت مس
حضور محرم نویدکیا در دومین بازی‌ای که هدایت مس رفسنجان را بر عهده داشت، تأثیر خود را نشان داد و این تیم توانست نساجی را در قائمشهر 3-0 شکست دهد و به اولین پیروزی خود با سرمربی جدیدش دست پیدا کند. بردی که باعث شد تا نارنجی پوشان بعد از هفت بازی به سه امتیاز برسند و به ادامه کار خود در نیم فصل دوم امیدوار شوند. در آن سوی میدان، نساجی با این باخت، به پایان کار خود با لوکاس آلکاراس رسید و سبب شد این مربی اسپانیایی پس از چهار شکست، دو مساوی و یک برد و حذف شدن از جام حذفی از نساجی جدا شود و جای خود را به ساکت الهامی بدهد. حالا باید دید سرمربی مس رفسنجان در نیم فصل اول، در بازگشت دوباره‌اش به قائمشهر، می‌تواند تیم شهر خسته را از انتهای جدول نجات دهد یا خیر.
اولین برد اوسمار
کمتر کسی فکر می‌کرد که پرسپولیس بتواند تراکتور را با مربیگری اوسمار ویرا شکست دهد اما این اتفاق افتاد و سرخپوشان پایتخت در روزی که بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، توانستند حریف تبریزی‌شان را 2-0 شکست دهند. آن هم در حالی‌که عیسی آل کثیر در بازگشت دوباره‌اش به جمع قرمزها، پایش به گلزنی باز شد و شروع خوبی در نیم فصل دوم داشت. در ادامه هم، مهدی ترابی گل دوم سرخ‌ها را به زیبایی از زاویه بسته زد تا در نهایت اوسمار به اولین بردش روی نیمکت پرسپولیس دست پیدا کند. در آن سوی میدان، شاگردان پاکو خمس کاری از پیش نبردند تا این مربی اسپانیایی همچنان برابر تیم‌های مدعی لیگ ناکام باشد!
 
برد شاگردان شجاعی
مسعود شجاعی کاپیتان اسبق تیم ملی هم یکی از مربیانی است که اخیراً به جمع سرمربیان لیگ برتری اضافه شده و هدایت هوادار را برعهده دارد. او که از شروع نیم فصل دوم توانسته مجوز نشستن روی نیمکت این تیم را پیدا کند، این هفته توانست تیمش را برابر شمس‌آذر به پیروزی 2-1 برساند تا به بردی ارزشمند دست پیدا کند. در آن سوی میدان، شاگردان سعید دقیقی که در نیم‌فصل اول درخشش خوبی داشتند، دو بازی ابتدایی نیم فصل دوم را بدون برد پشت سر گذاشته‌اند تا جدایی چند ستاره این تیم تأثیر منفی خود را نشان دهد.
 
آل نعمه سرمربی شد، فولاد برد
فولاد پس از قطع همکاری با خوان ایگناسیو مارتینز، به دنبال توافق با یحیی گل محمدی بود که موفق به این کار نشد. در ادامه نام محمد ربیعی برای هدایت این تیم مطرح شد اما این مربی هم در ذوب آهن ماند و پس از آن با اینکه از سیدمهدی رحمتی به‌عنوان گزینه جدی سرمربیگری فولاد نام برده شد، این اتفاق نیفتاد تا احمد آل نعمه که در بازی با گل گهر به‌عنوان مربی موقت هدایت سرخپوشان اهوازی را بر عهده داشت، به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شود. او هم پس از انتخاب رسمی‌اش توانست در آبادان، فولاد را برابر صنعت نفت به پیروزی 2-0 برساند تا آرامش به اردوی فولادی‌ها تا حدودی بازگردد. اما در آن سوی میدان، اوضاع نفتی‌ها بحرانی است و با اینکه مدت کوتاهی از حضور سهراب بختیاری‌زاده می‌گذرد اما هواداران نفت به نتایجی که او گرفته معترضند و باید دید این تیم در ادامه چه وضعیتی پیدا می‌کند.
 
توقف استقلال در انزلی
قابل پیش‌بینی بود که استقلال کار سختی در بندر انزلی داشته باشد. آبی‌پوشان پایتخت با اینکه در صدر جدول قرار دارند، باید برابر تیمی قرار می‌گرفتند که از خوب‌های لیگ امسال است. شاگردان مهدی تارتار که در یکی از بهترین فرم‌های خود به سر می‌برند، برابر استقلال هم بازی خوبی ارائه دادند و از میهمان خود پیش افتادند ولی جلال‌الدین ماشاریپوف خرید جدید آبی‌ها در اولین دیداری که در ترکیب استقلال قرار گرفته بود، تأثیر خود را نشان داد و گلزنی کرد تا نشان دهد یک خرید متفاوت است. البته استقلال برابر ملوان به تساوی 1-1 دست یافت تا با وجود برد در تمام بازی‌های خانگی، در خارج از خانه ناکام باشد و برای پنجمین بار پیاپی از رسیدن به برد در بازی‌های خارج از خانه محروم شود!

 

روزهای شلوغ نقل و انتقالاتی پرسپولیس

نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر، در حالی امشب به پایان می‌رسد که در چند روز اخیر اخبار مختلفی از باشگاه پرسپولیس در این خصوص مخابره شد. یکی از بازیکنان جدیدی که قرمزها به خدمت گرفتند، محمد خدابنده‌ لو بود. بعد از مذاکراتی که مدیران پرسپولیس با مدیران مس رفسنجان انجام دادند، دو طرف توافق کرده بودند در ازای ۱۰ میلیارد تومان، رضایتنامه او صادر شود تا به پرسپولیس بپیوندد. شنبه این مبلغ به حساب مس واریز شد تا این باشگاه رضایتنامه خدابنده‌لو را صادر کند. به نقل از ایسنا، ۸ میلیارد تومان از این مبلغ توسط خدابنده‌لو و دو میلیارد توسط باشگاه پرسپولیس تأمین شده است. این بازیکن هم در ادامه با حضور در باشگاه پرسپولیس قرارداد دو و نیم ساله خود را امضا کرد و از دیروز هم در تمرینات سرخپوشان حضور یافت. همچنین فدراسیون فوتبال کویت و باشگاه الجهرا، ITC عبدالکریم حسن را صادر کردند تا پرسپولیس دیگر مشکلی برای استفاده از این بازیکن مطرح قطری نداشته باشد. در این میان، شهاب زاهدی که از لیگ ژاپن پیشنهاد دارد، مایل است پرسپولیس را ترک کند اما هنوز رضایتنامه‌اش صادر نشده است. زاهدی هم در طی یک رفتار غیرحرفه‌ای، تصمیم گرفته قهر کند و در تمرین پرسپولیس حاضر نشود تا شاید رضایتنامه جدایی او صادر شود. حالا باید دید او و نبیل باهویی از جمع قرمزها جدا می‌شوند یا خیر. این در شرایطی است که محمدجواد محمدی مهاجم ذوب آهن هم با انتشار یک استوری اینستاگرامی به نوعی چراغ سبز به پرسپولیس نشان داده است و باید دید پرسپولیس او را به خدمت می‌گیرد یا نقل و انتقالات زمستانی را با جذب بازیکن دیگری که شاید رضا شکاری باشد، به پایان می‌رساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی