صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نه - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نه - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت
تأکید کرد
انتخابات، تجلی انسجام ملی
رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر ضرورت تلاش همگانی برای برگزاری هر چه پرشورتر این رویداد مهم اظهار کرد: توجه به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی و اتخاذ رویکرد امیدآفرین و پرهیز از سیاه‌نمایی مورد توجه همه کسانی باشد که در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فعالیت می‌کنند.
وی گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها در عرصه تبلیغات انتخاباتی است و اساساً خود انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد. آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه از سوی امریکا اشاره و اظهار کرد: امروز بدون تردید امریکا محور و رأس همه شرارت‌ها در عالم و بانی اصلی جنایات و نسل‌کشی در غزه و مقصر تداوم این جنایات است و همه دنیا باید این اقدامات را محکوم کنند. وی همچنین با اشاره به اعلام خبر بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور، تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و نیز همکاری مسئولان قوه قضائیه را که با هم‌افزایی و پیگیری مجدانه اطلاعاتی و قضایی این پرونده را به نتیجه رساندند، شایسته قدردانی دانست و گفت: این اموال به طور کامل متعلق به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان پشتوانه پولی کشور به خزانه بانک مرکزی باز می‌گردد.
 
جامعه بشری نیازمند نورانیت قرآن است
رئیس جمهور روز گذشته در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، از 27 نفر از برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم رشته‌های مختلف قرائت و حفظ کل قرآن کریم با اهدای لوح تجلیل کرد. آیت‌الله رئیسی در این محفل نورانی و باشکوه، بر ضرورت تلاش برای ترویج فهم، تلاوت و انس با قرآن تأکید کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه بشری نیازمند نورانیت قرآن است، افزود:‌ مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم و مبارزه با تبعیض در عالم نیز از آموخته‌های همین قرآن است و اگر امروز کشورهای اسلامی منطبق بر هدایت‌های قرآن حرکت می‌کردند آیا رژیم صهیونیستی جرأت می‌کرد این‌گونه مردم مظلوم و مقتدر غزه را قتل عام کند؟‌ آیا امریکا جرأت داشت در حمایت از این رژیم جنایتکار چندین قطعنامه برای توقف جنایت در غزه را وتو کند؟‌
جستجو
آرشیو تاریخی