صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

حمله شهرک‌نشینان تندرو به روستاهای فلسطینی

گروه جهان/  درحالی که فلسطینیان و حتی برخی سیاستمداران صهیونیست نسبت به سیاست‌های سختگیرانه اسرائیل در قبال فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان هشدار داده‌اند، خبرها حاکی از حمله شهرک‌نشینان افراطی به شمال نابلس و تخریب خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان است.
به گزارش سایت خبری تحلیلی کرادل به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، دوشنبه شب، شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت و همکاری نظامیان رژیم صهیونیستی به روستای برقه در نابلس حمله کردند و ضمن آسیب زدن به خانه‌های فلسطینیان خودروهای آنها را به آتش کشیده و سوزاندند. بنا بر این گزارش آنها درحالی که نظامیان صهیونیست جاده را بسته بودند، به سمت روستای برقه حرکت کرده و به سمت خانه‌های آنها کوکتل مولوتوف پرتاب کردند. نظامیان نیز نه‌تنها مانع از اقدامات آنها نشدند بلکه اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور در جاده و به سمت فلسطینیان کرده و مانع نزدیک شدن نیروهای امدادرسان فلسطینی از جمله آمبولانس‌ها به این روستا شدند.
بنا بر گزارش‌ها؛ نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک فقوعه در شهر جنین یورش برده و به سمت فلسطینیان گاز اشک‌آور پرتاب کردند. شهرک الولجه در جنوب قدس نیز از این دست حملات در امان نماند و گزارش‌ها حاکی از آن است که نظامیان اسرائیلی سه خانه را در این شهرک ویران کردند.
این در شرایطی است که روز گذشته عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی درباره محدودیت ورود نمازگزاران به این مسجد هشدار داد و گفت: «این امر به انفجار اوضاع در کرانه باختری منجر می‌شود.»
پیشتر ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی جنجالی، اعمال محدودیت برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را امری «ضروری» دانسته بود.
جستجو
آرشیو تاریخی