صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

کشف بمب جنگ دوم جهانی در فلوریدا
کلانتری شهرستان هرناندو در فلوریدا اعلام کرد که کارگران ساختمانی در حال کار در مکانی نزدیک فرودگاه شهرستان هرناندو بمبی از زمان جنگ جهانی دوم کشف کردند.
 مأموران کلانتری، تمام این منطقه را از هر طرف تا حدود یک کیلومتر تخلیه و جاده‌های منتهی به منطقه در خطر انفجار بمب را مسدود کردند و منتظر رسیدن مأموران خنثی‌سازی بمب شدند.
 مأموران خنثی‌سازی بمب با بررسی این بمب حدود ۵۰۰ کیلوگرمی کشف‌شده، آن را بی‌اثر اعلام کردند و اهالی آن منطقه با خیال راحت به محل سکونت‌شان بازگشتند.
 قرار شد این بمب برای معدوم‌سازی به پایگاه نیروی هوایی مک‌دیل فرستاده شود. این بمب در اصل مربوط به ارتش نیروی هوایی در زمان جنگ جهانی دوم بوده و فرودگاه نزدیک این منطقه، در آن زمان محل پروازهای آموزشی جنگنده‌ها بوده است.

 

فرود اضطراری هواپیما به خاطر پاوربانک
انفجار پاوربانک یکی از مسافران باعث فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ شد.
به گزارش «دِ استاندارد»، هواپیمای رویال ایرفیلیپین که دوشنبه شب از فیلیپین به سمت «شانگهای» چین پرواز می‌کرد، در پی انفجار یک پاوربانک و انتشار دود در داخل کابین، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ شد.
ویدیوی منتشر شده از این حادثه که لحظاتی پس از انفجار پاوربانک گرفته شده، دود ناشی از آن را نشان می‌دهد که از قسمت جلویی کابین هواپیما به قسمت‌های دیگر در حال انتشار بود.
این حادثه مصدوم نداشت اما برخی مسافران ترسیده بودند و برخی نیز برای جلوگیری از استنشاق دود به پشت کابین منتقل شدند. کاپیتان هواپیما به خاطر این حادثه مجبور به فرود اضطراری در هنگ کنگ شد و در نهایت پس از یک ساعت دوباره پرواز کرد و این پرواز با سه ساعت تأخیر در شانگهای فرود آمد.
تاکنون اعلام نشده که در زمان وقوع این حادثه چند سرنشین در این هواپیما حضور داشتند. همچنین علت انفجار پاوربانک نیز هنوز مشخص نشده است.

 

صاعقه 4 استرالیایی را سوزاند
  برخورد صاعقه با چهار نفر در استرالیا آنها را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش الجزیره، طوفان و رعد و برق روز دوشنبه بخش‌هایی از استرالیا را تحت تأثیر قرار داد. با اینکه مقامات استرالیا به مردم هشدار داده‌ بودند که به دلیل شرایط نامساعد جوی از حضور در فضای باز خودداری کنند و زیر درخت‌ها نیز پناه نگیرند اما باز هم چهار نفر دچار صاعقه زدگی و سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شدند. این افراد دو مرد و دو زن بودند که به دلیل طوفان شدید زیر درختی در نزدیکی خانه اپرای سیدنی پناه گرفته بودند که صاعقه با آنها برخورد کرد.
 دومینیک وونگ، سرپرست آمبولانس، گفت که قربانیان پس از حادثه دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شدند. به گفته مقامات، حادثه دیدگان در وضعیت «وخیم و پایدار» قرار دارند.
 طبق گفته شبکه هواشناسی، حدود ۷۵۰۰۰ صاعقه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از بزرگترین شهر استرالیا، سیدنی، ثبت شده است. باند اصلی فرودگاه سیدنی حدود ۲۰ دقیقه پس از اصابت صاعقه که سوراخی را در آسفالت باند ایجاد کرد، بسته شد و منجر به لغو بیش از ۳۰ پرواز و تأخیر در حدود ۳۴۰ پرواز شد.

 

مغولستان زیر ریزش برف بی‌سابقه
آژانس هواشناسی مغولستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانگین بارش برف در این کشور آسیایی تاکنون به ۹.۶ میلیمتر در زمستان امسال رسیده و بیش از ۸۰ درصد از این کشور تحت پوشش برف قرار گرفته است.
 به گزارش شینهوا، این کشور شاهد بارش بی‌سابقه برف بوده که بیشترین میزان از سال ۱۹۷۵ میلادی بوده است.
 به گفته این آژانس، تقریباً تمام استان‌های مغولستان در زمستان امسال به دلیل بارش برف سنگین و کولاک مکرر آب و هوای شدیدی را تجربه کرده‌اند و بیش از ۸۰ درصد از این کشور تحت پوشش برف قرار گرفته است. همچنین بارش سنگین برف در این کشور تاکنون منجر به تلف شدن هزاران دام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی