صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

عبور از مرز یک میلیون واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار نوسازی بافت‌های فرسوده پس‌ از انقلاب تا به امروز ۱ میلیون شد و این آمار تا پایان سال از مرز ۱ میلیون نیز عبور خواهد کرد.
 محمد آیینی با بیان اینکه از دوره پس‌ از انقلاب تا به امروز ۱ میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است، گفت: در دولت سیزدهم تلاش کردیم به آنچه که وعده دادیم؛ عمل کنیم. در حوزه نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده دولت دهم ورود کرد و در دولت‌های دیگر مورد غفلت واقع شد. وی تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع نوسازی واحدهای مسکونی در دولت سیزدهم با تأکیدات ریاست‌جمهور محترم کشور با جدیت پیگیری شد و از دوره پس‌ از انقلاب تا به امروز ۱ میلیون واحد مسکونی نیز نوسازی شده و تا پایان سال‌جاری نیز از مرز ۱‌میلیون نیز قطعاً عبور خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امسال و برای نخستین بار تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی در بافت تاریخی مصوب شد.
وی افزود: ۸۰ درصد مرمت و مقاوم‌سازی در بافت تاریخی وام ساخت است. این تسهیلات برای ساخت ۴۵۰ میلیون تومان است که در مورد تهران ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای ساخت در سایر کلانشهرها ۳۲۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۲۸۰ میلیون و سایر شهرها ۲۴۰ میلیون تومان است. حتی بناهای باارزش روستایی هم این تسهیلات را دریافت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از تمامی تسهیلات بانکی نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

ساخت 5 پایانه مرزی جدید
«داریوش امانی» رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: امسال نزدیک به ۱۱ میلیون تُن آسفالت در شبکه راه‌های کشور اجرا شده است که در مقایسه با هفت سال گذشته از رشد حدود ۶۰ درصدی حکایت دارد. وی با اشاره به اقدامات مثبتی که در حوزه ترانزیت، بار و مسافر محقق شده است، از آغاز عملیات ساخت پنج پایانه مرزی در سال آینده خبر داد. امانی، جابه‌جایی ۵۱۵ تُن کالا، افزایش ترانزیت کالا از ۹.۴ میلیون تُن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ میلیون تُن در سال جاری را گوشه‌هایی از خدمات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد.

قیمت بلیت قطار
در نوروز افزایش نمی‌یابد

جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن در خصوص قیمت بلیت و نحوه فروش بلیت قطار‌ها گفت: قیمت بلیت قطار‌های نوروزی تغییر و یا  افزایشی نخواهد داشت و همانند اسفند ماه نحوه فروش اینترنتی خواهد بود به طوری که در ۴ ساعت ابتدایی فروش کاملاً اینترنتی و بعد از آن به صورت اینترنتی و حضوری خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی