صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی:

هرگوشه‌ای از خاک ایران مملو از استعدادهای بزرگی است

گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین اختتامیه ملی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ضمن ابراز خرسندی از اینکه هر گوشه‌ای از خاک ایران، مملو از استعداد‌های بزرگ فرهنگی است گفت: «ما در عدالت فرهنگی و شکوفایی استعدادها وظیفه سنگینی داریم. ان‌شاءالله چنین برنامه‌‌هایی معرف چهره‌های خلاق باشد.»

یک میلیون و ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده در دوره دوازدهم
صبح روز گذشته، مراسم اختتامیه ملی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به میزبانی تالار شیخ صدوق آستان مقدس حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه شعبان و با تشکر از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بابت برگزاری این جشنواره گفت: «ما در بنیاد فرهنگی امام‌رضا(ع) کارهای مختلفی را برگزار می‌کنیم و بخش کتابخوانی را هم دوستان نهاد کتابخانه‌ها برعهده گرفتند.»
به گفته مجریان برگزاری این جشنواره و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا به امروز ۱۲ دوره از این جشنواره برگزار شده و طی ۷ دوره گذشته، در مجموع بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این جشنواره ملی شرکت کرده‌اند.
 اسماعیلی گفت: «امسال نیز نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده داشتیم. این اعداد عشق و علاقه به حوزه کتاب را نشان می‌دهد، این جریان باید با قوت ادامه پیدا کند.
ما با افتخار حوزه فرهنگ و هنر را در کشور روایت می‌کنیم. بهجت وجود ما را می‌گیرد که از این ذوق، شور، شوق و علاقه جوانان، نوجوانان، کودکان و خانواده‌ها در حوزه کتاب یاد می‌کنیم و وجودمان پر از شعف و شادی می‌شود که این را افتخاری برای جامعه فرهنگی و فرهنگ دوست ایران عزیز می‌دانیم‌. همچنین هر گوشه‌ای از خاک ایران عزیز ما مملو از استعداد‌های بزرگ فرهنگی است.»
وی ادامه داد: «ما در عدالت فرهنگی و شکوفایی استعدادها وظیفه سنگینی داریم. ان‌شاءالله چنین برنامه‌‌هایی، معرف چهره‌های خلاق باشد.

ضرورت معرفی افتخارات جامعه علمی، فرهنگی و هنری کشور
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت معرفی افتخارات جامعه علمی، فرهنگی و هنری کشور به نسل فعلی و آیندگان تأکید کرد و گفت: «ان‌شاءالله در خدمت دوستان باشیم و مسائل را حل کنیم‌. از شهردار و همه بزرگوارانی که زحمت برگزاری این مراسم را کشیدند، از شعرای عزیز و گروه سرود تشکر می‌کنیم.»
محمدرضا هراتی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این دوره گفت: «در این دوره قریب به ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان از خانم‌ها بودند.
فضای فرهنگی و ترویجی حوزه کتاب متفاوت و جدید شده و دارای خلاقیت و ابتکار است.»
مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز از سخنرانان این مراسم بود که گفت: «جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگ‌ترین رویداد در کتاب و کتابخوانی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هفت دوره، این مراسم را برگزار کرده است.
امسال شاهد رشد جشنواره به لحاظ کیفی و کمی بودیم. همه اقشار و سطوح در جشنواره حاضر بودند.»
رمضانی تصریح کرد: «کتاب ظرفیت بیش از این را دارد. ما در برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی نیازمند تولید، بیش از گذشته هستیم و ان‌شاءالله راجع به محتوای قابل ارائه برای سنین مختلف جامعه بیشتر تولید شود.»
از نکات قابل توجه در برگزاری اختتامیه این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توان به همت حاضران در این مراسم برای جمع‌آوری مبلغ مورد نیاز برای آزادسازی یک زندانی زن اشاره کرد؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این گلریزان، به عنوان اولین نفر مبلغی را هدیه کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی