صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خواب راحت نوزاد با یک اپ

با ورود یک نوزاد به خانه، قطعاً زندگی شما با تغییرات زیادی همراه می‌شود و برای حل چالش‌های پیش رو بسیاری اوقات نیازمند یک نیروی کمکی هستید. یکی از مشکلاتی که بیشتر مادران با آن مواجه می‌شوند گریه نوزاد و به خواب نرفتن او است. مادر با خود فکر می‌کند در صورتی که نوزاد شیر خورده و سیر باشد یا دل درد نداشته و پوشکش تمیز باشد،  باید به راحتی به خواب برود ولی واقعیت خواب نوزاد پیچیده‌تر از این موارد ظاهری است.
 گاه با وجودی که هیچ مشکل ظاهری دیده نمی‌شود و شما به عنوان یک مادر همه مشکلات احتمالی را حل کرده‌اید ولی کودک به خواب نمی‌رود و گریه می‌کند. این موضوع تنها ناشی از خستگی مفرط نوزاد است و به دلیل این موضوع نمی‌تواند بخوابد. اینجاست که فعالان حوزه فناوری به ساخت یک برنامه و اپ ویژه اقدام کرده‌اند تا مشکلات نوزاد حل شود. برنامه «خواب یار» می‌تواند به عنوان یک نیروی کمکی فوق‌العاده به یاری مادران بشتابد. از لحاظ علمی اثبات شده است که صداهای یکنواخت کلاسیک در به خواب رفتن نوزادان بسیار مؤثرتر از لالایی است. صدا‌های آرامش‌بخش و فرکانس کم، به شما کمک می‌کند که محیطی مناسب برای خواب نوزاد فراهم کنید. برای نوزاد بعضی از صداها مانند صدای سشوار، دوش آب و پنکه را که در دوران بارداری شنیده، آشناست و با شنیدن دوباره این صداها، احساس آرامش و امنیت می‌کند و این کار باعث می‌شود راحت‌تر به خواب برود. این اپلیکیشن مجموعه‌ای از چنین صداهایی را جمع‌آوری کرده است و البته مادر باید به‌تدریج متوجه شود که نوزادش به کدامیک از صداها واکنش بهتری نشان می‌دهد و زودتر به خواب می‌رود. این نرم‌افزار الهام گرفته از صدای داخل رحم مادر است و با بهره‌گیری از صداهای یکنواخت در به خواب رفتن نوزادان به مادر کمک می‌کند.
در این نرم‌افزار می‌توان صدای ابزارهای مختلف همچون سشوار، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی یا پنکه را شنید. همچنین صدای دوش آب، قلب، رحم مادر، رودخانه،  موج‌های آب دریا، قطار و پرنده از دیگر صداهایی است که مادر می‌تواند از آنها برای به خواب رفتن نوزاد خود کمک بگیرد. گاهی والدین مجبور می‌شوند برای به خواب رفتن نوزاد برای مدتی خودروسواری کنند که «خواب یار» این مشکل را نیز حل کرده و صدای خودرو را هم درون خود جای داده است. علاوه بر این موارد، یک ملودی کودکانه هم برای نوزاد شما آماده شده است که می‌توانید از آن هم برای به خواب رفتن کودک کمک بگیرید. از سوی دیگر می‌توانید صدای لالایی خود را ضبط و برای نوزادتان پخش کنید تا به خواب برود. البته باید مراقب باشید و گوشی را در نزدیکی نوزاد قرار ندهید در غیر این صورت حالت پرواز گوشی را فعال کنید و هشدارها را در حالت بی‌صدا قرار دهید.
جستجو
آرشیو تاریخی