صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

صفدریان، مرد طلایی یخ‌نوردی دنیا
محمدرضا صفدریان در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان صاحب مدال طلا شد. در روزهایی که کانادا میزبان این مسابقات است، او و محسن بهشتی‌راد در ماده سرعت به نیمه نهایی رسیدند. سپس در این مرحله رو در روی هم قرار گرفتند و در نهایت صفدریان راهی فینال شد. در مسابقه نهایی نیز محمدرضا صفدریان بر حریف مغولستانی خود غلبه کرد و به مدال طلای قهرمانی رسید. بهشتی‌راد هم سوم شد.


دوومیدانی قهرمانی آسیا
روز خوب دختران ایران
دختران دوومیدانی ایران، دومین روز رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا را خوب تمام کردند؛ با سه مدال طلا، نقره و برنز. فرزانه فصیحی با مدال طلایش روز دوستانش را ساخت. چراکه هم مدال گرفت و هم سهمیه المپیکش را قطعی کرد. اتفاق شیرینی که سیل تبریک را روانه اش کرد. جدای از او فاطمه نازنین عیدیان و کژان رستمی دو دونده ۴۰۰ متر هم با مدال نقره و برنز خوشحالی ایرانی‌ها را مضاعف کردند. اما برخلاف دونده ها، دیروز اصلاً روز خوبی برای پرنده‌های ارتفاع و سه گام نبود و هر ۶ پرنده ایران دست‌شان که به مدال نرسید هیچ، سه نفرشان آخر شدند.
تابلو نتایج رقابت روز دوم:
۶۰ متر
فرزانه فصیحی از ایران،۷.۲۰ ثانیه
اولگا از قزاقستان، ۷.۳۵ ثانیه
پولکرد از تایلند، ۷.۳۸ ثانیه
حمیده اسماعیل‌نژاد دیگر دونده ایران در این ماده زمان ۷.۴۱ ثانیه را ثبت کرد و پنجم شد. فائزه آشورپور هم از رسیدن به فینال بازماند.
۴۰۰ متر
ناناکو از ژاپن، ۵۵.۱۴ ثانیه
نازنین‌فاطمه عیدیان از ایران، ۵۵.۳۳ ثانیه
کژان رستمی از ایران، ۵۵.۳۵ ثانیه
شهلا محمودی دیگر نماینده ایران در این ماده با زمان ۵۶.۴۱ ثانیه ششم شد.
پرش سه گام
چن از چین، ۱۳.۶۳ متر
ژنگ از چین، ۱۳.۶۱ متر
یفرمووا از قزاقستان، ۱3.۴۸ متر
مریم کاظمی، سارینا ساعدی، زهرا حفظی سه نماینده ایران در این ماده بودند که به ترتیب پنجم، هشتم و دهم شدند.
پرش ارتفاع
ماتویوا از قزاقستان، ۱.۸۶ متر
شائو از چین، ۱.۸۶ متر
لو جیاون از چین، ۱.۸۳ متر
محیا نعیمی، عسل علی‌قلی و مائده مطهری هم به ترتیب در سه رتبه آخر (هشتم، نهم، دهم) قرار گرفتند.


رقابت ایرانی‌ها به نفع غفور
تیم والیبال رپید بخارست با درخشش امیر غفور برد دیگری را در لیگ والیبال رومانی کسب کرد. دو تیم رپید بخارست و آرکادا گالاتی به مصاف هم رفتند که این بازی با برد ۳ بر صفر رپید بخارست همراه بود. امیر غفورملی پوش سابق کشورمان که برای تیم رپید بخارست بازی می‌کند توانست برای تیمش ۲۳ امتیاز کسب کند. علی اصغر مجرد دیگر بازیکن این تیم ۱۲ امتیاز گرفت. اما جواد کریمی ملی‌پوش والیبال ایران که بازیکن آرکادا گالاتی در لیگ رومانی است، در دو ست نخست برای تیمش به میدان رفت و با کسب ۴ امتیاز موفق نشد تیمش را به پیروزی برساند. تیم والیبال رپید بخارست با ۴۳ امتیاز در رده سوم لیگ رومانی قرار گرفت. تیم والیبال آرکادا گالاتی با این شکست با ۴۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد. صدرنشین لیگ والیبال رومانی تیم والیبال براسو با ۵۰ امتیاز است.
 

کشاورز: ۳نفر کاندیدای ریاست فدراسیون تنیس هستند
شاهرخ کشاورز، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس از ثبت‌نام سه نفر برای احراز پست ریاست این فدراسیون خبر داد. او با اشاره به مهلت زمان تعیین شده برای حضور افراد علاقه‌مند برای احراز پست ریاست فدراسیون و حضور در هیأت رئیسه این فدراسیون تأکید کرد:« شنبه 28 بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام بود که در مجموع ۳ نفر برای پست ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردند.داوود عزیزی رئیس کنونی فدراسیون تنیس، ‌فریده اشرف گنجویی نایب رئیس فدراسیون که پیش از این نیز و در برهه‌ای دیگر نایب رئیسی فدراسیون را برعهده داشت به همراه بهزاد رحمانی رئیس هیأت تنیس تهران که چند‌ماهی است این مسئولیت را برعهده دارد نفراتی هستند که برای پست ریاست ثبت‌نام کرده‌اند.» کشاورز همچنین تصریح کرد: نماینده باشگاه‌ها و هیأت‌های تنیس استانی نیز ثبت‌نام خود را انجام دادند که بر این اساس هومن ثبوتی از زنجان و کاظم چابک از فارس برای هیأت‌های استانی، محمد مهذب‌نیا، محمدرضا کافی و اردشیر دادرس نیز برای باشگاه‌ها ثبت‌نام خود را انجام دادند. گفتنی است انتخابات فدراسیون تنیس خردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی