صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

به گرفتن مدال المپیک امیدوار هستیم

افلاکی: انتخاب سلیمی بهترین تصمیم بود

فائزه زمانی
خبرنگار

فدراسیون تکواندو بالاخره تکلیف تکواندوکار اعزامی به مسابقات سهمیه قاره‌ای را معلوم کرد.
درحالی که قبل ازاین ناهید کیانی و مهران برخورداری 2 سهمیه تکواندو ایران را برای حضور در شیاپ چانگ المپیک پاریس رقم زدند، حالا آخرین شانس تیم‌ملی برای افزایش تعداد سهمیه‌هایش مسابقات سهمیه قاره‌ای است که 25 اسفند‌ماه در چین برگزار می‌شود.
انتخاب مبینا نعمت‌زاده، ملی‌پوش وزن منفی 49 کیلوگرم به‌عنوان دختر اعزامی به این مسابقات پیش‌بینی می‌شد اما انتخاب نماینده پسران در هاله‌ای از ابهام بود که بالاخره با تصمیم فدراسیون، آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلوگرم نماینده پسران در این رقابت‌ها خواهد بود.
مجید افلاکی سرمربی تیم ملی بعد از این انتخاب، این تصمیم را یک تصمیم جمعی می‌داند و معتقد است اعزام آرین سلیمی به انتخابی المپیک برای تکواندو ایران بهترین تصمیم است.او که معتقد است هر مسابقه ای دو رو دارد،حالا به گرفتن سهمیه سلیمی امیدوار است تا تعداد شاگردانش در پاریس دو نفر باشند.
افلاکی معتقد است، انتخاب سلیمی بهترین تصمیم برای تکواندو است: «بعد از رقابت‌های گرنداسلم تا به امروز بیشتر از 14 جلسه با حضور اعضای کمیته فنی، کادرفنی و شخص رئیس فدراسیون داشتیم.
لیگ برتر ما همیشه لیگ پویا و سنگینی بوده است که باتوجه به عملکرد ملی‌پوشان در این رقابت‌ها و همچنین نتایج تورنمنت فجیره امارات متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلوگرم نماینده اعزامی ما به مسابقات سهمیه قاره‌ای باشد.
این تصمیم شخص من نبود. خرد جمعی به چنین نتیجه‌ای رسید که اعزام آرین سلیمی درنهایت برای تکواندو ایران بهتر خواهد بود.
 ما فاکتورهای زیادی داشتیم از رقبایی که تکواندوکاران هر وزن باید در مسابقات انتخابی با آن روبه‌رو می‌شدند و شانس گرفتن سهمیه در آن وزن گرفته تا حتی درصد و احتمال موفقیت در وزن انتخابی در شیاپ چانگ المپیک به شرط گرفتن سهمیه.
بنابراین در نهایت آرین سلیمی را برای اعزام به انتخابی المپیک در نظر گرفتیم چون مهم‌تر از هرچیز درصد گرفتن سهمیه المپیک در این وزن بیشتر خواهد بود.»
او در واکنش به عدم انتخاب مهدی حاج‌موسایی برای اعزام به انتخابی المپیک گفت: «علاوه بر موارد دیگر آسیب‌دیدگی اخیر حاج موسایی در این مورد بی‌تأثیر نبود.
با بررسی عملکرد تکواندو‌کاران در مسابقات داخلی و رقبای خارجی، سلیمی را ارجح دیدیم. از طرفی اگر بخواهیم توان فنی بازیکن را در نظر بگیریم، می‌دانیم که سلیمی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.»
 سرمربی تیم ملی حالا به گرفتن دومین سهمیه شاگردانش در چین امیدورا است: «هر مسابقه‌ای دو رو دارد، یک طرف برد و یک طرف باخت. ما همیشه به برد و سربلندی تکواندو فکر کرده‌ایم. بدون امید نمی‌شود زندگی کرد و ما نه‌تنها به گرفتن دومین سهمیه که به کسب مدال المپیک هم امیدواریم.»
افلاکی همچنین درباره احتمال یا عدم احتمال  سرمربیگری‌اش در  المپیک  پاریس گفت:« من  در تیم ملی مستأجر هستم و اینجا ارث پدری من نیست. من به دعوت ساعی آمدم و هر وقت بگوید هم می روم.»

جستجو
آرشیو تاریخی