صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

وزیر آموزش و پرورش خواستار شد
واگذاری فضاهای بلااستفاده مدارس برای توسعه کودکستان‌ها
 وزیر آموزش و پرورش بر تسهیل واگذاری فضاهای مازاد و بلااستفاده مدارس و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی در اختیار ادارات کل و آموزش و پرورش برای توسعه کودکستان‌ها و دوره پیش‌دبستانی تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در نشست مشترک شورای معاونان وزارتخانه و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، با اشاره به بخشنامه صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش، خواستار اجرای این دستورالعمل و تسهیل در اختیار قرار دادن فضاهای مازاد و بلااستفاده مدارس و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی برای توسعه کودکستان‌ها و دوره پیش‌دبستانی شد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه پیش‌دبستانی و آماده‌سازی نوآموزان برای ورود به مدرسه، به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دوره‌های بعد کمک می‌کند.
همچنین با حمایت از ارائه خدمات کودکستانی با استفاده از فضاهای مازاد و بلااستفاده ادارات آموزش و پرورش، هزینه تمام شده این خدمات کاهش می‌یابد که این به نفع خانواده‌ها و کودکان است و اثر مثبتی بر کاهش شهریه این مراکز می‌گذارد.


سیستم نظارت بر خطوط تاکسیرانی تهران هوشمند شد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اجرایی شدن سیستم نظارت بر خطوط این ناوگان به‌صورت هوشمند خبر داد و گفت: این طرح در آستانه شب عید اجرایی می‌شود و قطعاً به کاهش زمان انتظار مسافران در پایانه‌ها کمک می‌کند.
شادی مالکی به ایرنا گفت: سیستم هوشمند‌سازی نظارت بر خطوط تاکسیرانی شهر تهران به صورت آزمایش اجرایی شده است و از اول اسفند ماه به طور کامل عملیاتی می‌شود.
وی افزود: این طرح به منظور نظارت دقیق بر تاکسیرانان در خطوط مختلف اجرایی و عملیاتی می‌شود و قطعاً با تاکسیرانان کم کارکرد برخورد قانونی صورت می‌گیرد. با اجرایی شدن این سیستم نظارتی، می‌توانیم ضمن شناسایی خطوطی که میزان تاکسی کم دارد نسبت به اعزام و تقویت تاکسی اقدام کنیم.
مالکی با تأکید بر بهسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت گفت: اعتبار مناسبی برای بهسازی تاکسی‌های با عمر زیر ۱۰ سال اختصاص خواهیم داد که این تاکسی‌ها بتوانند عیب و ایرادات خود را برطرف کنند.
وی یادآور شد: حدود نیمی از ۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران، فرسوده است. با توجه به وضعیت آلودگی هوا، حرکت به سمت نوسازی تاکسی‌ها یک ضرورت است.


رئیس اداره جوانی جمعیت
وزارت بهداشت:
آمار سزارین در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است
رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار سزارین در ایران را بیش از دو برابر میانگین جهانی اعلام کرد.
به گزارش مهر، صابر جباری گفت: سزارین تمامی عوارض یک عمل جراحی اعم از عارضه بی‌هوشی، چسبندگی ارگان‌های داخل شکم و خونریزی را دارد؛ درصورتی که زایمان طبیعی یک فرآیند فیزیولوژیک است.
وی افزود: ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور ما سزارین است. امیدواریم با ابلاغ دستورالعمل ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت بتوانیم این آمار را کاهش بدهیم.
جباری ادامه داد: طبق ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت بهداشت مکلف است سالانه ۵ درصد از میزان زایمان سزارین را نسبت به نرخ کل زایمان در کشور تا رسیدن به میانگین جهانی کاهش دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی