از گوشه و کنار ایران

مرگ غم‌انگیز یک دانش‌آموز در سیل
 دانش‌آموز ۱۲ ساله در روستای کوِشک از توابع دهستان دشتروم شهرستان بویراحمد، در سیلاب غرق شد.
محمدامین نیکویی‌نژاد رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پیش بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح این حادثه تلخ، خاطرنشان کرد: این حادثه ساعت ۱۴:۵۳ شنبه و بر اثر جاری شدن سیل در این منطقه رخ داد و کودک ۱۲ ساله در سیلاب روستای کوِشک گرفتار شد. پس از اینکه امدادگران او را از آب بیرون کشیدند در معاینات مشخص شد علائم حیاتی ندارد و جان باخته است.
صبح شنبه نیز یک دانش‌آموز 13 ساله در کانال آبی که بر اثر بارش‌ها در یاسوج طغیان کرده بود افتاد اما از سوی یک پاکبان شهرداری نجات یافت.
 
دستگیری یک ماما و همسرش در بروجرد
یک ماما و همسرش که در بروجرد داروی سقط جنین می‌فروختند دستگیر شدند.مهدی زارعی معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: با توجه به گزارشات واصله در خصوص انجام «سقط غیرمجاز جنین» توسط یکی از کارشناسان مامایی دارای پروانه فعالیت بروجرد، وی تحت رصد کارشناسان معاونت درمان قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد مامای متخلف با همکاری همسر خود داروهای سقط جنین به متقاضیان می‌فروشد و در محل کار خود اقدام به سقط جنین می‌کند.
 پس از محرز شدن موضوع سقط و فروش داروهای مربوطه، با دستور دادستان و همکاری پلیس اطلاعات نیروی انتظامی، همسر این خانم ماما در حین فروش داروهای سقط به یکی از مراجعین دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
زارعی با بیان اینکه روند شناسایی افراد و مراکز غیرمجاز و غیرقانونی در ارتباط با سقط جنین ادامه دارد، بیان کرد: مطابق ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی، فراهم ساختن وسایل سقط جنین  یا مباشرت به انجام آن توسط طبیب، ماما و داروفروش به محکومیت حبس از ۲ تا 5 سال و پرداخت دیه منجر خواهد شد. علاوه بر آن پروانه فعالیت ایشان نیز ابطال می‌شود و تحقق این جرم نیازمند تکرار نیست.
 
تصادف مرگبار مدیر مدرسه روستایی
 مدیر مدرسه روستای قره بوطه در زنجانرود بر اثر سانحه تصادف در راه مدرسه جان باخت.علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این حادثه روز شنبه در اثر برخورد رخ به رخ ۲ دستگاه خودرو رخ داده است. علی غنی لو از
معلمان باسابقه استان بود و طی حدود ۲۷ سال در مناطق مختلف استان خدمت کرد.مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این معلم فقید که حدود ۵۰ سال سن داشت در مدرسه ولایت روستای قره بوطه در منطقه زنجانرود مشغول خدمت بود.
 
برق فشار قوی سارق را خشک کرد
 سارق سیم و کابل برق هنگام سرقت در یکی از مناطق روستایی شهرستان رودان جان باخت.
سرهنگ حسین زارعی فرمانده انتظامی شهرستان رودان در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی پاسگاه برنطین شهرستان رودان ساعت 22 شنبه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از مرگ مشکوک فردی حدوداً 40 ساله در زیر ترانس برق مطلع شدند و موضوع را در دستور کار قرار دادند. وی افزود: مأموران برای بررسی موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند که در بررسی‌های میدانی مشخص شد فردی بی‌جان به صورت درازکش در زیر ترانس برق افتاده است. در ادامه با بررسی‌های تکمیلی و دقیق‌تر هویت متوفی که یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار و دارای اعتیاد شدید نیز بوده شناسایی شد و در بازرسی از محل وقوع حادثه تعدادی آلات ارتکاب سرقت سیم و کابل برق کشف و با حضور عوامل پلیس آگاهی شهرستان در محل، جسد به پزشکی قانونی شهرستان تحویل شد.
 
 خرید 100 میلیونی بازی آنلاین از حساب پدربزرگ
پسر 15 ساله برای خرید بازی آنلاین 100 میلیون تومان از حساب پدربزرگش برداشت.
سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران توضیح داد: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال از حساب بانکی‌اش، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. مأموران سرنخ‌هایی از عامل برداشت از حساب این فرد به‌دست آوردند و متوجه شدند برداشت‌کننده پول‌ها نوه ۱۵ ساله‌ مال‌باخته است. با احضار پسر نوجوان و پدربزرگش به پلیس فتا این نوجوان در حالی که از کار خود پشیمان بود و از عواقب آن هیچ اطلاعی نداشت، به مأموران گفت یک میلیارد ریال را از حساب پدربزرگش برداشت کرده و صرف خرید بازی‌های آنلاین رایانه‌ای یا شارژ حساب بازی‌های اینترنتی کرده است. وی با اشاره به اینکه شاکی از شکایتش صرف نظر کرد، افزود: در این پرونده، گرچه پسر نوجوان بازداشت نشد، اما لازم است خانواده‌ها توجه داشته باشند که اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارت‌های عابر بانک خود را نزد خود نگه دارند و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.
 
مرگ 7 نفر در تصادف تاکسی و کامیون
برخورد یک دستگاه کامیون کشنده با خودرو سواری تاکسی در جاده قاین - بیرجند هفت کشته برجا گذاشت.
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ساعت ۱۵ شنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۴۴ محور قاین به بیرجند، اول گردنه اوج بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. علت تصادف در دست بررسی است. محمدعلی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: تصادف تریلی با سواری پژو تاکسی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام شد. هفت نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و سه نفر مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
عامل قتل در پمپ بنزین بازداشت شد
 درگیری سرنشینان دو خودرو در پمپ بنزین منطقه شلمان لنگرود منجر به قتل شد.سرهنگ حمیدرضا سرخوش‌پور فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود گفت: در پی اعلام یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل در پمب بنزین منطقه شلمان شهرستان لنگرود و متواری شدن ضارب، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت و مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه خودرو پراید حین سوختگیری در پمپ بنزین با هم درگیر شده و در این نزاع ۱۱ نفره یکی از طرفین با ضربات چاقو به قتل رسیده است که عاملان نزاع و درگیری شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه یکی از متهمان در تحقیقات پلیس به قتل مرد ۲۳ ساله اعتراف کرد، گفت: قاتل ۲۲ ساله به همراه دیگر متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی