صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شش - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اصل طلا از جمله کالاهایی است که از مالیات بر ارزش افزوده معاف است.
به‌ گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، «اشکان هراتی» بیان‌ داشت: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و در خرید طلا، فقط اجرت طلا محاسبه می‌شود و خریدار هیچگونه مالیاتی غیر از آن نباید بپردازد.
وی تصریح‌ کرد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و از طریق جریان صدور صورتحساب الکترونیکی، شفافیت ایجاد می‌شود و دیگر خریدار بابت کالای معاف از مالیات بر ارزش افزوده مالیات پرداخت نمی‌کند.
معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی خاطرنشان‌ کرد: در صورتحساب الکترونیکی، یک‌بار مالیات بر ارزش افزوده کالا دریافت می‌شود و سازکار آن طوری طراحی شده که امکان اخذ مالیات از کالای معاف و اخذ دوباره مالیات امکانپذیر نیست، اما در غیر این صورت فروشنده می‌تواند ارزش افزوده دیگری نیز از افراد بگیرد.
هراتی افزود: همه کالاها در سامانه مؤدیان با ذکر شماره سریال ثبت شده است و افراد می‌توانند با در دست داشتن شماره سریال کالا از اصل و تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی