پایان خوش جشنواره سی و نهم موسیقی فجر

گروه فرهنگی/ جشنواره موسیقی فجربه ایستگاه آخررسید. پنجمین وآخرین شب ازسی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، شامگاه جمعه 27 بهمن ماه با اجرای موسیقی‌های ارکسترال، بانوان، بین‌الملل، پاپ، نواحی و سرود به پایان رسید.

از اجرای پیانیست آلمانی تا شب خاطره‌انگیز ارکستر سمفونیک تهران
گروه موسیقی بانوان «ژناوا» به سرپرستی اعظم جوانبخت درمیان استقبال گرم بانوان پایتخت، قطعاتی از موسیقی نواحی ایران را در تالار وحدت روی صحنه برد. رسیتال پیانو موریتس ارنست، پیانیست شناخته‌ شده آلمانی هم در آخرین شب از اجراهای تالار وحدت در بخش موسیقی بین‌الملل به اجرا درآمد. به گفته این نوازنده، برگزاری چنین رویدادهای موسیقایی در پیوند بین فرهنگ وهنر کشورهای مختلف بسیار اثر‌گذار است.
ارکسترسمفونیک تهران نیزبه رهبری منوچهرصهبایی و با همراهی گروه کر بنیاد رودکی درآخرین اجرای ارکسترال سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، ساعت ۲۱:۳۰ درتالار وحدت به روی صحنه رفت.

تجلیل از بزرگان موسیقی در تالار رودکی
تالار رودکی درپنجمین وآخرین روزاجراهای جشنواره بین‌المللی موسیقی فجرمیزبان ارکستر بادی «راین» به سرپرستی امیرحسین محمدیان بود. سانس دوم این تالار به شب لطف‌الله مجد هنرمند فقید عرصه موسیقی اختصاص داشت که در این برنامه سامان صادقیان نوازنده تار و جواد علیرضایی نوازنده تنبک هنرنمایی کردند.
بخش دوم به یاد مرتضی‌خان محجوبی برگزارشد. دراین کنسرت محمدرضا امیرقاسمی نوازنده پیانو به اجرای قطعاتی از مرتضی محجوبی پرداخت. روی صحنه برای او دو پیانو با کوک غربی و ایرانی جانمایی شده بود. در آخرین شب برگزاری جشنواره موسیقی فجر نوازندگان هنرستان پسرانه موسیقی تهران در دو بخش کلاسیک و سنتی در سالن سوره، قطعات مختلفی را برای مخاطبان خود اجرا کردند. ارکستری متشکل از۴۰ نوازنده سازهای کلاسیک و سنتی.امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی میهمان این برنامه بود.

اجرای هنرمندان کودک و نوجوان در ارسباران
 هنرمندان کودک و نوجوان همپای هنرمندان باسابقه گروه موسیقی «اخوان» و «نوای سیمره» در آخرین شب ازمیزبانی فرهنگسرای ارسباران به اجرای موسیقی پرداختند. منصورمرادی سرپرست گروه دف‌نوازان «اخوان» ازاستان کردستان درجملاتی اظهار داشت: از رئیس جمهور و وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بابت اهمیت دادن به موسیقی نواحی قدردانی می‌کنم. جشنواره موسیقی فجردرشناخت قشرجوان و مخاطبان موسیقی به منظور معرفی موسیقی اقوام و نواحی مختلف کشور بسیار تأثیر گذاراست. امیدوارم که این رویداد بزرگ هنری بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و هرسال پررونق‌تر از قبل میزبان هنرمندان و مخاطبان باشد. مهران غضنفری سرپرست گروه «نوای سیمره» ازاستان لرستان نیزدراین باره بیان داشت: این رویداد بزرگ و مهم هنری تنها جشنواره‌ای است که گروه‌ها و نوازندگان نواحی می‌توانند در آن دیده شوند.  تن نیمه جان موسیقی نواحی در موسیقی جشنواره فجر جان تازه می‌گیرد و امیدوارم که در سراسر کشور برگزار شود چراکه هر زمان جشنواره‌ها قوی‌تر بودند نوازندگان و خوانندگان خوبی در سطح کشور معرفی شدند. کوشک باغ هنر هم به اجرای دو گروه سرود «رهروان حضرت زهرا(س)» و «نوای مهر» اختصاص داشت.

درخشش هیراد و راغب در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر
 حامیم خواننده موسیقی پاپ هم اجراهای پنجمین شب برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در بخش پاپ را طی دو سانس پیاپی در فرهنگسرای بهمن تهران خوانندگی کرد. حمید هیراد و مصطفی راغب و گروه موسیقی ماکان بند نیز در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به روی صحنه رفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی