صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

بررسی ماجرای قرارداد بازیکن حاشیه ساز استقلال

بنزسواری که پول غذا ندارد!

امید حامدی‌فر، هافبک جوان استقلال، یکی از بازیکنانی است که در این فصل اخبار مختلفی پیرامون او منتشر شده تا به یکی از بازیکنان پر سروصدا و حاشیه‌ای این تیم تبدیل شود. اتفاق‌هایی که یکی از اصلی‌ترین آنها برخوردش با کوین یامگا در تمرین بود که باعث آسیب رسیدن شدید به چشم این بازیکن فرانسوی شد و در پی آن یامگا به دلیل این مصدومیت فصل را از دست داد و نامش از لیست استقلال خارج شد. با این حال، یکی دیگر از مسائلی که درباره حامدی‌فر مطرح بوده، بحث قرارداد او بوده است. این بازیکن پس از دیدار استقلال با صنعت نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل قراردادش گفت: «قرارداد من 8، 9 میلیارد تومان بوده و به خاطر سقف بودجه به یک میلیارد رسید و اسنادش موجود است. قراردادم را به عشق استقلال پایین آوردم، شش ماه هم خانه نداشتم، خانه یکی از دوستانم در یک اتاق بودم و وعده غذایی نداشتم که بخورم!» اما به گزارش تسنیم، ماجرا از این قرار است که حامدی‌فر پیش از شروع فصل در لیست خروج قرار گرفته بود ولی بار دیگر از او خواسته شد به تمرینات بازگردد. مدیران استقلال به حامدی‌فر که قراردادش در زمان قبل 9 میلیارد تومان بسته شد، اعلام کردند نمی‌توانند چنین رقمی به او بپردازند و به دلیل رعایت سقف قرارداد، باید قراردادش را کم کند. در نهایت طبق توافق استقلال با حامدی‌فر، قرارداد او به یک و نیم میلیارد تومان رسید. طبق ادعای مسئولان استقلال، با توافقی که با حامدی‌فر صورت گرفت، قرار شد اگر برای نیم‌فصل دوم سرمربی استقلال از او رضایت داشته باشد، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر به قرارداد قبلی‌اش اضافه شود (در مجموع 4 میلیارد تومان) و در صورت عدم رضایت سرمربی، بتواند با گرفتن رضایت‌نامه از استقلال جدا شود اما حامدی‌فر در هفته‌ای که گذشت چند بار به باشگاه استقلال مراجعه کرد و خواست قرارداد 8 میلیاردی با او بسته شود ولی مدیران استقلال به او گفته‌اند طبق توافق ابتدای فصل، قرارداد دیگری باید به امضا برسد. مسئولان استقلال مدعی هستند تا اینجای فصل یک میلیارد و 300 میلیون تومان به این بازیکن پرداختی داشته‌اند.
موضوعی که درباره حامدی‌فر باید به آن توجه داشت این است، یک بازیکن یا هر فرد دیگری حق طبیعی‌اش این است که با توجه به حرفه و شغلی که دارد، حقوق و دستمزدی را که با او قرارداد بسته شده‌ دریافت کند اما مواردی وجود دارد که صحبت‌های حامدی‌فر را مبنی بر اینکه مشکلات مالی جدی دارد، نقض می‌کند. طبق ارقام افشا شده از قرارداد بازیکنان باشگاه استقلال در فصل گذشته، رقم دقیق قرارداد او ۹ میلیارد و 750 میلیون تومان بوده و باز هم طبق اعلام این بازیکن، او ۴۰ درصد دریافتی داشته است. او همچنین اعلام کرد که در این فصل 700 میلیون تومان دریافت کرده است. بنابراین مجموع درآمد این بازیکن چیزی بالغ بر 4.5 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش ایرنا،‌اینکه او درآمد خود را در کدام مسیر هزینه کرده نیز یک مسأله شخصی است اما سؤالی که مطرح می‌شود این است، آیا این مبلغ برای داشتن یک خانه و تأمین غذا در طول یک سال برای یک فرد، کافی نیست؟ حامدی‌فر چندین و چند برابر حقوق ماهانه اکثر مردم دریافتی داشته اما ادعا کرده که او را مقابل هواداران قرار داده‌اند و او به عشق پیراهن استقلال از حق و حقوق خود گذشته است. نکته جالب اینکه حامدی‌فر پس از اینکه باعث مصدومیت شدید یامگا شد، با انتشار پستی اعلام کرد که به نیت موفقیت‌آمیز بودن عمل چشم یامگا، به ۱۱ جوان با وضعیت نامناسب مالی، کمک خواهد کرد اما حالا اعلام کرده شش ماه را در یک اتاق سپری کرده و پول غذا خوردن ندارد! جالب اینکه در آذرماه هم کلیپی از این بازیکن در یک برنامه تلویزیونی منتشر شد که در آن او سوار بر یک ماشین بنز به گفت‌وگو با گزارشگر پرداخته بود. سؤال این است که چطور می‌شود، فردی که ماشین میلیاردی دارد، نتواند هزینه غذای خود را تأمین کند؟ بهتر نیست وقتی بازیکنی که ادعا می‌کند به خاطر هواداران و تیم محبوب خود از حق طبیعی خود گذشته، بیشتر در رابطه با ادعایی که می‌کند، فکر کند؟

جستجو
آرشیو تاریخی