صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

نیم فصل دوم چندان جالب شروع نشد

کم‌گل‌ترین هفته لیگ!

حامد جیرودی
خبرنگار


نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال، در حالی پس از 43 روز وقفه به خاطر حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا با انجام هفت بازی و به دلیل بازی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال به طور ناقص پیگیری شد که آنچه بیش از هر چیز به چشم آمد، تعداد گل‌های کم به ثمر رسیده در این رقابت‌ها بود. در بازی‌های این هفته که چهار تیم در آن به پیروزی رسیدند و سه دیدار به تساوی انجامید، تنها شش گل در هفت مسابقه زده شد که از میانگین یک گل زده در هر مسابقه نیز کمتر بود تا شاهد کم گل‌ترین هفته لیگ بیست و سوم تاکنون باشیم. البته همان طور که اشاره شد، سپاهان این هفته در لیگ برتر به میدان نرفت تا بهترین گلزنان لیگ که شهریار مغانلو با 9 و رضا اسدی با 8 گل زده هستند، به میدان بروند و شانس گلزنی داشته باشند. با این حال، فقر گلزنی یکی از نقاط ضعف فوتبال باشگاهی ایران است که به طور حتم از زیبایی بازی‌ها کم می‌کند و باید دید در هفته‌های آتی روند گلزنی تیم ها به چه صورت پیش خواهد رفت!
 
برد مهم آلومینیوم
دومین شکست این فصل پرسپولیس، با سوپرگل امیر نوری بازیکن آلومینیوم رقم خورد که یکی از زیباترین گل‌های فصل را به علیرضا بیرانوند زد. او حدوداً یک ربع بعد از ورودش به زمین، فقط چندمتر جلوتر از وسط زمین شوتی زد که بیرانوند موفق به مهارش نشد تا اولین شکست پرسپولیس با اوسمار ویرا سرمربی جدیدش رقم بخورد. جالب اینکه از زمان حضور آلومینیوم در لیگ برتر، هیچ تیمی بیشتر از آلومینیوم موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است.
 
رکورد جالب شاگردان نکونام
دیگر برد این هفته را استقلال با نتیجه 1-صفر برابر صنعت نفت به دست آورد تا آبی ها جایگاه خود را در صدر جدول با 35 امتیاز تثبیت کنند. شاگردان جواد نکونام در حالی برای هشتمین‌بار در لیگ بیست‌وسوم در یک مسابقه خانگی به میدان رفتند که توانستند رکورد خیره‌کننده پیروزی صددرصدی در دیدارهای خانگی را حفظ کنند. کسب بیش از 68 درصد امتیازات فصل در دیدارهای خانگی بیش از پیش ارزش عملکرد درخشان آبی پوشان در دیدارهای خانگی را آشکار می‌کند. پرسپولیس سابقه کسب 12 برد پیاپی را در لیگ برتر دارد که بهترین رکورد بردهای سریالی در دیدارهای خانگی محسوب می‌شود و حالا استقلالی ها در صورت حفظ رکورد پیروزی‌های سریالی خود می‌توانند به رکورد حریف سنتی خود حمله کنند. تک گل استقلال را مهدی مهدی‌پور با شوتی زیبا زد. او که در این فصل، چهار پاس‌گل داده بود، این‌بار و برای اولین بار در این فصل در قامت گلزن ظاهر شد. در مقابل نفت پس از حذف شدن در جام حذفی، به استقلال هم باخت تا سهراب بختیاری‌زاده، دومین بازی بدون بردش در جمع آبادانی ها را تجربه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی