صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنج - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

ایسنا

صادرات گاز ایران به عراق
به حالت عادی بازگشت

سفیر ایران در عراق اعلام کرد که صادرات گاز ایران به عراق طبق مقادیر توافق شده، از سرگرفته شد. محمدکاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد در اظهاراتی از وجود توافقی با عراق برای تأمین ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز خبر داد و بر بازگشت جریان گاز به مقادیر عادی توافق شده پس از پایان دوره نگهداری، تأکید کرد. به نقل از میدل‌ایست نیوز، آل صادق تصریح کرد: توافقی با عراق مبنی بر صادرات ۴۰  تا ۵۰ میلیون مترمکعب گاز برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن در نیروگاه‌های برق وجود دارد و این چیزی است که تهران روی آن کار می‌کند و ما تأکید می‌کنیم که تابستان آینده شاهد افزایش جریان گاز به عراق خواهیم بود.

 

مهر

فرصت مهم سرمایه‌گذاری
در سوریه

سفیر کشورمان در سوریه با خوب ارزیابی‌کردن روند پیشرفت توافق‌های سفر امسال سیدابراهیم رئیسی به سوریه، گفت: می‌توانیم برخی نیازهای داخلی کشور را از طریق سوریه تأمین کنیم. به گزارش مهر، حسین اکبری شرایط ژئوپلیتیک سوریه  برای  سرمایه‌گذاری و مبادلات اقتصادی با دنیا را از طریق این کشور فرصت مناسبی دانست و با اشاره به توافق‌های امضاشده در سفر رئیس‌جمهور به سوریه، اظهار کرد: تقریباً عمده توافق‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور به سوریه انجام شد، مثل تأسیس بانک مشترک و زیرساخت پرداخت مستقل، بیمه، تجارت آزاد، گمرک و مباحث گمرکی، زیرساخت‌هایی بودند که خوشبختانه بسیاری از آنها اجرایی شده است؛ البته بخشی از این موارد باید در هیأت دولت دو کشور تصویب و سپس تبدیل به قانون شوند تا به مرحله اجرا درآیند.

 

ایرنا

ایران؛ یکی از قدرت­‌های برتر جهان در حوزه‌های پدافندی

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حوزه‌های پدافندی، موشکی و پهپادی جزو قدرت‌های برتر جهان هستیم، گفت: امروز ما می‌توانیم اهداف متحرک شناور را هدف قرار داده و یا با استفاده از پهپادهای پیشرفته غیرقابل رؤیت، عملیات شناسایی را در هر نقطه‌ای انجام دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی