ورزش ایران

رکورد جالب توجه تیم ملی
اگرچه جام ملت‌های آسیا پایان بدی برای ما داشت، اما تیم ملی تا اینجای سال ٢٠٢۴ از حیث آمار بهترین عملکرد را نه در آسیا که در دنیا داشته است. در همین راستا رسانه معروف و قطری استادالدوحه گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن شاگردان امیر قلعه‌نویی به بیشترین برد تا اینجای سال 2024 دست یافته‌اند. ملی‌پوشان فوتبال ایران تا اینجای سال ٢٠٢۴ در هشت بازی به میدان رفته‌اند که حاصل آن شش پیروزی بوده است. چهار برد (بدون احتساب بازی با سوریه) در جام ملت‌های آسیا به دست آمده و دو پیروزی نیز در دیدارهای دوستانه قبل از این تورنمنت برای یوزها حاصل شده است. در رتبه بعدی، قطر حضور دارد که پنج برد (بدون احتساب بازی با ازبکستان) در سال ٢٠٢۴ به دست آورده که همه آنها هم در جام ملت‌های آسیا بوده و از این حیث بعد از ایران قرار گرفته است. همچنین سه تیم ژاپن، ساحل عاج و اردن در سال 2024 به پنج پیروزی دست یافتند.


درگذشت بسکتبالیست نوجوان
چهار بازیکن تیم خانه بسکتبال قزوین روز یکشنبه ۲۲ بهمن حین بازگشت از قم، در شرایطی که به‌دلیل خرابی خودروی خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، در اثر برخورد یک خودروی ۲۰۶ با آنها دچار حادثه شدند. به‌گفته غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی، یکی از بسکتبالیست‌های حادثه‌دیده جراحی شده و مرخص می‌شود اما محمدامین کاظمی درگذشت و دو نفر دیگر وضعیت بحرانی دارند وغیرقابل انتقال هستند. نوروزی که در روز حادثه با سفر به ساوه از نزدیک پیگیر شرایط این بازیکنان و وضعیت درمانی آنها شد، گفت: «از مجموع چهار بازیکنی که در حادثه روز یکشنبه دچار حادثه شدند، سه نفر به کما رفتند و کماکان در همین وضعیت هستند. یک نفر اما وضعیت بهتری داشت. این بازیکن از ناحیه مچ پا و زانو دچار شکستی شده بود و به همین دلیل در بیمارستان قزوین تحت عمل جراحی قرار گرفت. احتمالاً او طی امروز یا فردا از بیمارستان ترخیص می‌شود.» او در ادامه تأکید کرد: «یکی از سه بازیکنی که به کما رفته‌اند به تهران منتقل شده است و سطح هوشیاری بهتری دارد؛ به‌طوری‌که شرایط برای انتقال او فراهم بود. به همین دلیل با بالگرد به تهران و بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. البته سطح هوشیاری او کماکان پایین است و نسبت به قبل تغییری در وضعیتش ایجاد نشده است. در عین حال نیازی به جراحی ندارد. باید روند درمان ادامه پیدا کند تا براساس سطح هوشیاری و تغییراتش تصمیم جدیدی گرفته شود.» وی همچنین بیان کرد: «سطح هوشیاری دو نفر دیگر خیلی پایین بود به‌طوری‌که شرایط انتقال و جابه‌جایی برای‌شان فراهم نبود. به همین دلیل کماکان در ساوه تحت درمان هستند. در کل بازیکنان حادثه‌دیده شرایط خوبی ندارند و وضعیت آنها بحرانی است. متأسفانه یکی از آنها به درمان‌ها جواب نداد و درگذشت. برای خانواده او آرزوی صبر می‌کنم.»


 دیویس کاپ ایران در کیش اردو می‌زند
تیم دیویس کاپ ایران در مرحله پلی‌آف گروه ۲ جهانی به مصاف تیم اروپایی استونی می‌رود. قرار است در زمان باقی‌مانده تا شروع این مسابقات تیم ملی ایران اردویی را در داخل کشور برپا کند. دور جدید اردوهای این تیم طبق اعلام محمدرضا توکلی سرمربی تیم از شنبه ۲۸ بهمن ماه در جزیره کیش آغاز می‌شود. حمیدرضا نداف، سامیار الیاسی، سینا مقیمی، علی یزدانی و امیرحسین بادی ملی‌پوشان فردا عازم کیش می‌شوند و به مدت ۸ روز تمرین می‌کنند. آنها پس از پایان این اردو حضور در مسابقات تور جهانی را در برنامه دارند تا آماده شرکت در رقابت‌های پلی‌آف دیویس کاپ شوند. این رقابت‌ها نیز از ۶ الی ۲۰ اسفندماه به میزبانی زمین‌های تنیس المپیک کیش برگزار خواهد شد. همچنین تیم دیویس کاپ ایران در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اسفند ماه در کشور سریلانکا به مصاف تیم استونی می‌رود.


نظریان: گفتند رئیس فدراسیون باید رئیس کاروان باشد
در بازی‌های المپیک زمستانی جوانان رئیس و دبیر فدراسیون اسکی به همراه تیم راهی کره جنوبی شده بودند که تعداد همراهان از المپیکی‌ها بیشتر بود. عباس نظریان در این‌باره گفت: «با اینکه علاقه نداشتم دو هفته در کره جنوبی باشم، اما وزارت اعلام کرد رئیس فدراسیون خودش باید رئیس کاروان اعزامی باشد. برای من که اسکی‌باز هم نبوده‌ام، چیز جذابی نیست که بخواهم دو هفته در سر کوه و در دمای 30 درجه زیر صفر بمانم.»

جستجو
آرشیو تاریخی