آلومینیوم - پرسپولیس؛ ساعت 17:15 امروز

امتحان سخت اوسمار

فرشته معتمدی
خبرنگار

در یکی از مهم‌ترین ‌بازی‌های امروز لیگ برتر، آلومینیوم از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، به مصاف پرسپولیس می‌رود. سرخپوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که پس از بازی آخر این تیم در هفته پانزدهم برابر مس رفسنجان که با تساوی 1-1 به پایان رسید، یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس کناره‌گیری کرد و راضی به بازگشت نشد.
 پس از آن، مدیران پرسپولیس با اینکه اعلام کردند یک مربی بزرگ را جذب می‌کنند، در به خدمت گرفتن برانکو ایوانکوویچ ناموفق بودند و در نهایت اوسمار ویرا دستیار برزیلی گل محمدی را به عنوان سرمربی جدید قرمزها معرفی کردند؛ مربی‌ای که انتخابش با انتقادهای زیادی مواجه شد.
خصوصاً اینکه تیم او در این مدت دو باخت عجیب را هم در دیدارهای دوستانه تجربه کرده است. یکی در اردوی امارات با نتیجه 5-1 برابر شباب الاهلی و دیگری باخت 1-0 به تیم لیگ یکی آریو اسلامشهر که باعث شد هواداران پرسپولیس نگران وضعیت این تیم در نیم فصل دوم باشند.
 حالا اوسمار در اولین تجربه رسمی سرمربیگری‌اش در پرسپولیس، باید در اراک برابر آلومینیوم قرار بگیرد. و موفقیت یا شکست او در این بازی می تواند نقش تعیین کننده ای در مسیر ادامه حضورش در پرسپولیس داشته باشد.
اما حریف امروز پرسپولیس، تیمی است که علی‌رغم اینکه بازیکنان جوان و کم نام و نشانی داشته، با هدایت مجتبی حسینی، توانسته نتایج مناسبی بگیرد و شرایط خوبی در میانه جدول برای خود دست و پا کند و حالا هم قطعاً حریف سرسختی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. این تیم از جمله معدود تیم‌هایی است که هیچ ورودی خاصی در پنجره زمستانی نداشته و حتی اردوی داخل کشور هم نرفته و در اراک آماده نیم فصل دوم شده است. اما پرسپولیس در نقل و انتقالات فعال بود و دو بازیکن خارجی شناخته شده یعنی عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف را به خدمت گرفت و عیسی آل کثیر هم به این تیم بازگشت.
البته با توجه به بسته بودن پنجره قرمزها، پرسپولیس تا دیروز نتوانسته بود قرارداد بازیکنان جدیدش را ثبت کند و به احتمال زیاد اوسمار امکان استفاده از نفرات جدیدش را ندارد. ضمن اینکه امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس هم به دلیل محرومیت در بازی با آلومینیوم غایب خواهد بود و این کار اوسمار را سخت‌تر می‌کند.
 آلومینیوم و پرسپولیس تاکنون هفت‌بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که سرخ‌ها چهار بار و ایرالکو دو بازی به پیروزی رسیده‌اند و آخرین بازی شان هم که بازی رفت بود، با پیروزی 1-0 پرسپولیس به پایان رسید. در این دیدارها پرسپولیس 7 و آلومینیوم 3 گل به ثمر رسانده‌اند.
البته دو تیم در جام حذفی 1401-1400 هم به مصاف هم رفتند که اراکی‌ها پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی 3-2 شکست دادند و حالا باید دید این بار دو تیم چه عملکردی برابر این تیم خواهد داشت. قضاوت بازی امروز دو تیم را بیژن حیدری به همراه کمک‌های خود سعید قاسمی و هادی طوسی بر عهده خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی