صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و دو - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و دو - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

چطور ممکن است انسان از کژراهه به مقصد برسد؟
صفحه آیت‌الله جوادی‌آملی در اینستاگرام بخشی از صحبت‌های ایشان را در تحلیل سیره حضرت اباعبدالله(ع) منتشر کرده است که می‌فرمایند:«مطلب مهمی که سالار شهیدان حسین‌ بن ‌علی ‌بن ‌ابی‌‌طالب به ما فرمود این است که هرگز هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند؛ یعنی نمی‌توان گفت ما چون می‌خواهیم به فلان مقصد برسیم، از هر راهی می‌توانیم کمک بگیریم! اگر کسی از هر راهی شروع کرد، به آن مقصد حق نمی‌رسد، بلکه هر راهی مقصد و هدف خاصی را تعقیب می‌کند که فرد به آن می‌رسد، نه به آن مقصد اصیل. این بیان نورانی را وجود مبارک سالار شهیدان فرمود:«اگر کسی بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، زودتر از دیگران به چاه می‌‌افتد چون گناه کژراهه است، راه نیست!» وقتی راه نبود چگونه به هدف می‌رسد؟! صراط‌ مستقیم است که انسان را به آن مقصد والا می‌رساند ولاغیر!»
 
جشنواره چهل‌ودوم سینمایی‌تر بود
سعید مستغاثی، منتقد سینما در اینستاگرامش نوشت:«به نظر می‌آید اگرچه جشنواره فیلم فجر هنوز مملو از کاستی و نقاط ضعف متعدد است، اما بالاخره پس از 42 سال، در این دوره و در مجموع یک نوع بلوغ سینمایی از خود نشان داد. هر چند که هنوز بخش بین‌الملل جشنواره یک برچسب ناچسب به نظر می‌آید، هنوز برنامه نمایش فیلم‌ها جا‌به‌جا می‌شود، هنوز فیلم‌ها تا دم جشنواره و بعضاً هنگام نمایش ناقص هستند و هنوز هیأت داوری محدود جشنواره‌ای که برای قضاوت در حدود 20 رشته تخصصی سینمایی و معرفی نامزدها از سوی هیأتی که خودش برنده‌ها را اعلام می‌‌کند غیراستاندارد به نظر می‌رسد، اما برآیند آنچه امسال در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت، چه در انتخاب و نمایش آثار، چه بخش‌بندی‌ها بخصوص در داوری رشته‌های اصلی، سینمایی‌تر از دوره‌های پیشین به نظر رسید.» او همچنین یکی از حواشی مراسم اختتامیه را بازتاب داد و نوشت:«سلمی مصری، بازیگر نقش صفیه در فیلم به‌یادماندنی «بازمانده» ساخته مرحوم سیف‌الله داد از جمله داوران بخش بین‌الملل بود که پس از گذشت حدود 30 سال همچنان جوان‌تر از نقشش در آن فیلم به نظر می‌رسید و به دلیل حضورش روی صحنه، لحظاتی از آیت‌الکرسی خواندنش در انتهای فیلم «بازمانده»، پخش شد.»
 
تجلیل از والیبالیست‌ها در رونمایی از یک مستند
سید مهدی دزفولی، مستندساز و پژوهشگر در توئیترش درباره اقدام جدید سفیرفیلم نوشت:«ان‌شاءالله می‌خوایم آخر این هفته یعنی روز‌ پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در شهر گنبد کاووس که پایتخت والیبال ایران هست یه کار بترکون و بزرگ برای تجلیل از ورزشکاران والیبال انجام بدیم. رونمایی از مستند رؤیای بزرگ درباره رشد چشمگیر ورزش والیبال ایران در سی سال اخیر. منتظر خبرهای بعدی باشید.»
 
بازیگری در میان دلدادگان اهل بیت
راضیه جباری، خبرنگار در توئیترش ضمن انتشار ویدیویی از صحبت‌های مهران غفوریان نوشت:«مهران غفوریان ایام محرم در یک برنامه حرف قشنگی زد که حرف دل‌ خیلی‌هامون بود‌. گفت من در مورد امام حسین شایدی نیستم، من خیلی مطمئنم که امام حسین خیلی دوستم داره. حالا امسال هم در جشنواره ‌فیلم ‌فجر حرفای قشنگی زد: امام رضا(ع) بین هیچ‌ کس تفاوت نمی‌گذاره و به دل آدم‌ها نگاه می‌کنه.»
 
به افتخار رشد انیمیشن ایران باید ایستاد
پرستو علی‌عسگرنژاد، منتقد سینمای کودک و نوجوان در اینستاگرامش درباره انیمیشن ببعی که در جشنواره فجر نمایش داده شد، نوشت:«افتخار دارد، تحسین دارد، ایستاده ‌کف ‌زدن دارد. خیلی باشکوه است که جوان‌های ایرانی که هنوز چهار دهه عمر را هم پر نکرده‌اند، با دست خالی انیمیشنی ساخته‌اند که قابلیت رقابت در بازار جهانی را دارد. ببعی پر از رنگ است. ملیح است، شیرین و نمکین. برای ما که ته ذوقمان از انیمیشن ایرانی در نسخه دوبعدی سریال همین ببعی خلاصه می‌شد، حالا دیدن چنین کیفیتی از انیمیشن ایرانی، سخت جذاب و غرورآفرین است؛ راهی که پسر دلفینی و لوپتو بازش کردند و بچه‌زرنگ و ببعی ادامه‌اش دادند. این خوش‌سلیقگی‌ است که برخلاف مسیر انیمیشن جهان حرکت کرده‌ایم! یعنی بر خلاف رسم دنیا، اول سریال را ساخته‌ایم و گرفته و بعد، سریال را به اسپین‌آف سینمایی بدل کرده‌ایم!»

جستجو
آرشیو تاریخی