صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خشم جمهوری خواهان از موضعگیری ترامپ

گروه جهان/ زبان سرخ دونالد ترامپ و اظهارات تند او درباره جانبداری از روسیه در صورت تقابل با کشورهای عضو ناتو، صدای هم‌حزبی‌هایش را درآورد و او را سیبل انتقادات کرد.
به گزارش رویترز، گرچه او در دوران ریاست جمهوری‌اش نیز عدم تمایلش به عضویت امریکا در ناتو را بارها مورد تأکید قرار داده بود اما تکرار این اظهارات و گفتن این عبارات که «اگر کشورهایی که هزینه دفاعی‌شان را پرداخت نمی‌کنند مورد حمله روسیه قرار گیرند از آنها حمایت نخواهم کرد» برای او در بحبوحه رقابت‌های درون حزبی گران تمام شد و امتیازی به کاخ سفید داد.
کریس کریستی که تا همین چند هفته قبل در رقابت‌های درون حزبی در فهرست رقبای ترامپ بود، گفت: «به خاطر همین چیزها است که همواره گفته‌ام او برای ریاست جمهوری امریکا مناسب نیست.» نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی که برخلاف دیگر نامزدهای انتخاباتی، حاضر به کناره‌گیری از رقابت‌های درون حزبی نیست نیز از این فرصت برای انتقاد به ترامپ بهره گرفت و تأکید کرد: «حمایت از روسیه آخرین چیزی است که ما باید بخواهیم.»
سناتور رند پال، هم اظهارات ترامپ را احمقانه خواند. با این حال برخی از هواداران رئیس جمهور سابق حاضر نشدند، فاش و مستقیم از او انتقاد کنند و مخالفتشان با این دیدگاه ترامپ را سیاستمدارانه بیان کردند. از جمله سناتور لیندزی گراهام، یکی از حامیان نزدیک رئیس جمهور سابق گفت: «با حرف‌های ترامپ موافق نیستم اما روسیه در زمان ریاست جمهوری او به ما حمله نکرد، پس در آینده هم با حضور او این اتفاق نمی‌افتد.»
جستجو
آرشیو تاریخی