صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

برنامه‌های امشب موسیقی فجر

حجـــــــــــــت اشرف‌زاده از خوانندگان نام آشنای موسیقی پاپ- سنتی است. او ردیف آوازی را نزد رضا شاکری و صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت و شاگردی استادانی چون محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان و محسن نفر را داشته  و با بهره‌مندی از آموخته‌های خود در عرصه موسیقی سنتی ایران، به ارائه شیوه جدیدی از موسیقی آوازی پرداخته که بخشی از آن در آلبوم «ماه و ماهی» ارائه شده است. این خواننده تجربه حضور در جشنواره موسیقی فجر را داشته است و در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر و در روز سه‌شنبه 24 بهمن ماه ساعت 21:30 در تالاروحدت به روی صحنه می‌رود.
 گروه موسیقی نوشه از گروه‌های شناخته شده گروه‌های موسیقی پاپ کشورمان است که با حضور گسترده بانوان به عنوان خواننده، سازنده و نوازنده همراه است. نیوشا بریمانى نوازنده کمانچه و سرپرست گروه موسیقی نوشه است. این گروه موسیقی که پیش از این تجربه حضور در جشنواره موسیقی فجر را داشته، در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تاریخ 24 بهمن ماه ساعت 14:30 در تالار وحدت اجرای برنامه دارد.
 
هادی منتظری آهنگساز و نوازنده کمانچه و ویلن به همراه سروش بخشش، امروز سه‌شنبه 24 بهمن ماه ساعت 21:30 در سالن سوره در قالب سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. هادی منتظری پس از آشنایی با محمدرضا لطفی به پیشنهاد او در کنار نواختن ویلن، ساز کمانچه را فرا می‌گیرد و با کمک مجتبی میرزاده ساز کمانچه‌ای برای خود تهیه می‌کند و از آن پس در اکثر محافل هنری و اجراهای زنده، کمانچه می‌نوازد و ویلن نوازی‌هایش کم و محدود به ضبط در استودیو می‌شود به‌طوری‌که وی را عمدتاً نوازنده کمانچه می‌دانند.
 
 مسیح و آرش عدل‌پرور هنرمندان گروه موسیقی پاپ، امروز 24 بهمن ماه ساعت 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران اجرای برنامه دارند. مسیح فعالیت خود را به همراه برادرش آرش از ۱۴ سالگی با ترانه‌سرایی و آهنگسازی آغاز کرد و از مهر ۱۳۹۵ فعالیت رسمی خود را با دریافت مجوز اجرای موسیقی زنده در ایران آغاز کردند. اولین کنسرت رسمی آرش و مسیح ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در تالار وزارت کشور در تهران برگزار شد. از جمله قطعات این گروه می‌توان به «گل‌ها رو آب می‌دم»، «گلی»، «به همه بگو»، «دریا»، «زدی پر»، «تو که نیستی پیشم»، «شاخه نبات»، «من معذرت می‌خوام»، «ماه عسل» و «عمو زنجیرباف» اشاره کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی