صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یک - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایلنا

 علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست درباره وضعیت تهران بیان کرد: غالب دشت‌های ما در کشور ممنوعه هستند، در تهران هم در منطقه کهریزک بحث فرونشست وجود دارد و سال‌ها مطالعات این را نشان می‌دهد، خود ما هم از لحاظ علمی در این زمینه کار کردیم. وقتی بحث فرو نشست زمین مطرح می‌شود، بحث تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی کشور مطرح است. به هرحال ما در مورد منابع آب سطحی خودمان با استفاده از روش‌های علمی که با طبیعت هارمونی دارند، خیلی کار نمی‌کنیم.

 

ایسنا

سعید کاویانی، معاون دادگستری استان قم بر ضرورت افزایش فعالیت دیده‌بانان پیشگیری استان قم در حوزه محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: گزارش‌های مردمی در این سامانه کاملاً محرمانه بوده و مردم می‌توانند حضوری مؤثر برای کاهش تخلفات و جرایم محیط‌زیستی داشته باشند.

 

ایرنا

 دولت سیزدهم حل‌وفصل وضعیت تالاب هامون را با جدیت دنبال می‌کند. بر این اساس تاکنون چندین نشست با هیأت حاکمه افغانستان داشته و در آن بر تأمین حقابه تالاب هامون تأکید کرده و با توجه به اهمیت موضوع مقرر شده است مسئولان محیط‌‌زیست افغانستان به ایران بیایند تا تصمیماتی اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

 

ایسنا

 محمدرضا اشرف‌زاده، سرپرست دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تهیه نقشه ژنتیکی خرس قهوه‌ای در کشور خبر داد و گفت: خرس‌های ایران، تبار مادری جداگانه‌ای از دیگر خرس‌های قهوه‌ای جهان دارند. این گونه می‌تواند راه‌حل مدیریت کارآمد در مقابل تغییر اقلیم باشد.

 

مهر

  یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست توانسته برای نخستین بار در کشور دو دستگاه پایش گرد و غبار را تولید کند که در مراسمی توسط علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی