صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اسرائیل و حامیان غربی‌اش زیر ضرب مقاومت یمن و لبنان

گروه جهان/ نیروهای مقاومت یمن، صبح روز گذشته در پی چند روز حملات مداوم و شدید امریکا و انگلیس به مواضع انصارالله در اقدامی تلافی جویانه دو کشتی متعلق به این دو کشور را هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، سبا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای دو عملیات نظامی این نیروها در دریای سرخ را که دو ناو امریکایی و انگلیسی در آن هدف گرفته شدند «پیروزی بر ظلمی که بر مردم فلسطین می‌رود»، دانست. او در این بیانیه تأکید کرد: «نیروی دریایی ارتش در دو عملیات نظامی در دریای سرخ نخست ناو امریکایی ستارناسیا را هدف گرفت و بلافاصله پس از آن به ناو انگلیسی مورنینگ تاید حمله کرد.» یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه همچنین اعلام کرد: «هر دو کشتی امریکایی و انگلیسی به طور دقیق ‌و مستقیم با موشک‌های مناسب مورد هدف قرار گرفتند.»
پیش از صدور این بیانیه، رویترز نیز به نقل از سازمان دریانوردی انگلیس خبر داده بود، یک حادثه در ۵۷ مایلی دریایی غرب استان الحدیده در یمن روی داده است. در این راستا شرکت امنیت دریایی «آمبری» گفت کشتی باری انگلیسی در نتیجه حمله‌ای در غرب الحدیده در یمن «خسارات جزئی» دیده است. آمبری در بیانیه‌اش افزود که هیچ آسیبی در میان خدمه کشتی انگلیسی گزارش نشده است. حملات مقاومت یمن به ناوهای انگلیسی و امریکایی در حالی انجام شد که سبا نت خبر داد، متجاوزان امریکایی انگلیسی روز گذشته در ادامه حملات اخیر خود، به سه منطقه در استان صعده حمله کردند. این در حالی است که با گذشت نزدیک به یک ماه از عملیات مشترک امریکا و انگلیس، نیروهای یمنی به حملات خود علیه اسرائیل و حامیان آن ادامه می‌دهند. ضمن آنکه به نوشته ایرنا به نقل از «عربی پست»، خلبانان امریکایی که در ناو هواپیمابر«یواس‌اس آیزنهاور» مستقر هستند، از مأموریت محوله به آنها در دریای سرخ ابراز ناخرسندی می‌کنند. یکی از این خلبانان به نام «تراویس کاتنیگ» به شبکه «ان بی‌سی» گفته است: «ما نه برای آمدن به جنوب دریای سرخ آموزش دیده‌ایم و نه برای انجام کارهایی که اکنون انجام می‌دهیم. شناسایی انبار تسلیحات مخفی شده یمنی‌ها و تخریب آنها کار سختی است و آنچه کار را سخت‌تر می‌کند، موقعیت جغرافیایی کوهستانی و ناهموار یمن است.»
 
حملات بی‌امان مقاومت لبنان
همگام با حملات مقاومت یمن به کشتی‌های انگلیسی و امریکایی، مقاومت لبنان نیز به حملات خود به مواضع نیروهای رژیم صهیونیستی ادامه داد. به گزارش المیادین، مقاومت لبنان در بیانیه‌ای خبر داد، صبح دیروز مواضع استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در جل العلم را با یک فروند موشک فلق هدف قرار داده است. علاوه بر این یک هدف اسرائیلی در الخلیل غربی در نزدیکی پادگان زریت اسرائیل و همچنین مارگالیوت را هدف قرار داده است. بنا بر این گزارش در حمله مقاومت لبنان به مارگالیوت، دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند. رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان داشتند، مقاومت لبنان چهار فروند موشک به سمت میسکاو‌ام شلیک کرده اما آژیر خطر سرزمین‌های اشغالی در برابر آنها فعال نشد و موشک‌ها در منطقه رمیت فرود آمدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی