صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

میزان

نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب برگزار شد

نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب روز گذشته به همت قوه قضائیه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه و جمعی از مسئولان قضایی میهمانان و سخنرانان اصلی این مراسم بودند.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با تبیین و تشریح وظایف و مسئولیت‌های قانونی قوه قضائیه در ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: تحقق عدالت در همه عرصه‌ها و ساحت‌ها از اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران است و
قوه قضائیه ضامن تحقق عدالت و جلوگیری از کجروی‌ها و اعوجاجات و تعدی‌ها و ظلم‌هاست؛ قوه قضائیه مسئول است تا اجازه ندهد ظلمی از جانب کارگزار یا دستگاه حکومتی علیه شهروندان اعمال شود. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در این ایام از امام شهدا یاد می‌کنیم، امامی که فرصتی ایجاد کرد که جوانان از زیر یوغ استبداد خارج شوند. امام با اراده مستحکم برای خدا استقامت کردند و گامی جز برای خدا برنداشتند و ثمره این استقامت، آزادی این ملت است.

 

ایرنا

پیکر ۲ شهید مدافع حرم در قم تشییع شد

آیین تشییع پیکر شهیدان اکبر معصومی‌ و حسین صادقی از رزمندگان مدافع حرم از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار و پیکر این شهیدان پس از اقامه نماز، در قطعه ۳۱ گلزار شهدای بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
شهیدان اکبر معصومی و حسین صادقی از ساکنان استان قم و نیروهای لشکر فاطمیون بودند که در پی حمله چند روز اخیر تروریست‌های امریکایی صهیونیستی به مواضع جبهه مقاومت در شرق سوریه به شهادت رسیدند.
همچنین وداع با پیکر مطهر شهید سید علی حسینی از دیگر شهدای لشکر فاطمیون که در حمله اخیر امریکا به شهادت رسید، در معراج شهدای تهران برگزار شد.

 

ایسنا

تجدید میثاق
اعضای مجمع تشخیص مصلحت
با آرمان های امام خمینی(ره)

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، صبح دیروز رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در حرم امام مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند. در این مراسم، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب را گرامی داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی