صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

فوتبال عین زندگی است و فرصت هم مانند ابر بهاری است

قلعه نویی: می‌توانیم حماسه ساز باشیم

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر قطر گفت: «حساس‌ترین بازی را پیش رو داریم و زحمات پنج بازی گذشته در این بازی است که می‌تواند به نتیجه برسد. بعد از بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم که در دوره‌های گذشته هم شما به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که این بازی را فراموش و به بازی با قطر فکر کنید.»
سرمربی تیم ملی درمورد کارشکنی‌هایی مانند انتخاب داور کویتی یا اختصاص تنها 4 درصد ظرفیت ورزشگاه به هواداران ایرانی، چنین واکنشی داشت: «این سؤال را AFC به عنوان مسئول برگزاری مسابقات باید پاسخ بدهد.»
سرمربی تیم ملی در تمجید از بازیکنانش چنین صحبت کرد: «رفتار مهدی طارمی روی سکو را ببینید. همدلی و صداقت در تیم ایران موج می‌زند. بازیکنان تلاش زیادی می‌کنند تا با نتیجه خوب به فینال برسند. بازی سختی داریم ولی به این تیم ایمان داریم و امیدواریم کارهای بزرگ‌تری انجام بدهند. براساس برداشت از تیم حریف و بازی قبلی‌مان حتماً تغییرات داریم. اجازه بدهید روز بازی مشخص شود. خوشبختانه تیمی داریم که اختلاف بازیکنان کمتر از 10 درصد است. مثلاً محبی و محمدی و ابراهیمی مقابل ژاپن خیلی خوب جواب دادند. برای بازی با قطر هم به دلایلی که گفتم باید تغییرات داشته باشیم.»
قلعه نویی درخصوص اینکه شاید آخرین فرصت این نسل است تا دستاوردی داشته باشد، پاسخ داد: «فوتبال عین زندگی است. فرصت هم مانند ابر بهاری است. اگر از آن استفاده کردید، باید خدا را شاکر باشید. برخی بازیکنان این نسل، 2 یا 3 یا 4 دوره در تورنمنت بوده‌اند. شاید برای برخی دیگر این اتفاق نیفتد که در این مرحله و جایگاه باشند. پس به نحو احسن باید از این فرصت استفاده کنند. به آنها گفتم در جایی از تاریخ قرار گرفتید که می‌توانید حماسه ساز باشید. شاید هم آخرین فرصت شما باشد. بازیکنان ما الان جایی قرار دارند که می‌توانند برای اولین بار در چهار دهه اخیر به فینال برسند و آنجا هم کار بزرگی انجام بدهند. یک فرصت تاریخی است و باید به نحو احسن از آن استفاده کرد. اگر زیرساخت‌های خوبی داشته باشید، آب‌های سطحی را جمع‌آوری کنید و به کانال ببرید تا بعداً از آن استفاده کنید، به آن فرصت می‌گویند. اگر زیرساخت‌های مناسب را نداشته باشید، همین آب سیل می‌شود. زندگی و کشاورزی مردم را نابود می‌کند. امیدوارم بعد از بازی با قطر همه خوشحال باشند.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی