صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایلنا

 حمید رازقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شیروان از کشف و ضبط ۲ سکه طلا متعلق به دوره اسلامی و یک ظرف بیضی شکل متعلق به دوره قاجار توسط نیروی انتظامی خبر داد.

 

میراث آریا

 وکیل اسپانیایی بازدیدکننده از پاویون ایران در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۴ (در اسپانیا)، ایران را کشوری شگفت‌انگیز خواند و گفت: تاکنون دو بار به ایران سفر کرده‌ام و هر بار آن را زیباتر و شگفت‌انگیزتر از قبل یافتم. آثار تاریخی ایران از جمله مجموعه تاریخی پرسپولیس و مقبره کوروش کبیر، نشان از قدمت و وجود تمدن دیرینه در این سرزمین کهن دارد.

 

ایلنا

 علی اسدی باستان‌شناس با اشاره به فعالیت مخرب معادن در دره سیوند که مسیر دسترسی پاسارگاد و تخت جمشید به شمار می‌آید، گفت: این مسیری ویژه در حوزه گردشگری و دسترسی تخت جمشید به پاسارگاد است که مملو از استقرارگاه‌های دوره‌های هخامنشی، ساسانی و اسلامی است.

 

ایرنا

  لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری سه‌لکه‌ای مازندران پس از چند مرحله رفت و برگشت به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شد و حالا امکان برخورداری از مزایای منطقه آزاد تجاری در سه نقطه ساحلی به مساحت مجموع یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار فراهم شده است تا این استان از این مزیت برای توسعه گردشگری برخوردار شود.

 

ایرنا

 سرای «ساروتقی» اصفهان می‌توانست یکی از جاذبه‌‌های بازار تاریخی اصفهان باشد اما در حالی که چهره و منظر این اثر تاریخی به واسطه دِپوی اجناس عمده‌فروشان بازار مخدوش شده، در حال فراموشی و ویرانی است. سرای ساروتقی در فهرست آثار ملی ایران است اما مالکیت خصوصی دارد و ۱۷ ورثه در آن سهم دارند.

 

ایسنا

  سیدرضا نورانیان مدیرکل محیط زیست یزد با اشاره به توفیقات حاصل شده در عرصه محیط زیست پس از پیروزی انقلاب، گفت: برای مردمی‌سازی محیط زیست و جلب مشارکت مردم بومی در حفاظت، اقدامات شاخصی نظیر ایجاد سه قرق اختصاصی مصوب حیات وحش، اجرای دو طرح مشترک برای احیای جمعیت‌های وحوش از جمله در حوزه گونه‌های گورخر ایرانی و جبیر، ایجاد ۱۰ سایت تکثیر و پرورش خصوصی حیات وحش در استان شکل گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی