صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری هفته آینده آغاز می‌شود

حضور ۶۰ شرکت از ۲۰ کشور

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری هفته آینده در خیابان سئول تهران با حضور خانواده بزرگ گردشگری ایران و ۶۰ شرکت از ۲۰ کشور جهان آغاز می‌شود.
معاون گردشگری کشور طی نشست خبری هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با اشاره به تاریخ برگزاری نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه، گفت: این نمایشگاه از نظر استقبال فعالان گردشگری، بزرگترین نمایشگاه حوزه گردشگری تلقی می‌شود و نشان از تلاش‌های فعالان دارد. این نمایشگاه در ۲۰ سالن برگزار خواهد شد. هفدهمین نمایشگاه با حضور ۹۸۷ غرفه مشارکت کننده و بیش از ۴۰۰ غرفه به صورت مشترک در سالن‌های مرتبط با استان‌ها برپا می‌شود.
علی اصغر شالبافیان افزود: یک سالن نیز به شرکت  کنندگان خارجی از جمله روسیه، مالزی، تایلند، ویتنام، تاجیکستان، ترکیه، اندونزی، ازبکستان، زیمبابوه، سریلانکا و... اختصاص یافته است که در آن غرفه خواهند داشت. مسلم شجاعی، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تعداد کشور‌های شرکت کننده را 60 کشور در غالب 20 شرکت عنوان کرد. همچنین سالنی ویژه گردشگری سلامت دایر است و بیمارستان‌های دارای IPD در آن حضور دارند.
شالبافیان با بیان اینکه محورهای همکاری‌های منطقه‌ای از استان‌های شمال‌غرب، محورشرق گرفته تا استان‌های زاگرس نشین و... از دیگر موضوعات نمایشگاه عنوان کرد و درباره گردشگری خوراک گفت: علاوه بر این که در نقاط مختلف نمایشگاه تمهیداتی برای ظرفیت‌های حوزه خوراک اندیشیده شده است، سه سالن مجزا نیز به گردشگری خوراک اختصاص یافته است. او یکی از جلوه‌ها نمایشگاه را، حوزه سرمایه‌گذاری با  ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری با مشارکت استان‌ها اعلام کرد.
به گفته معاون گردشگری از کشورهای روسیه، تاجیکستان، عراق و تونس به‌صورت ویزیتور و بازدیدکننده از نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین برگزاری نشست‌های B2B بین فعالان گردشگری و آژانس‌داران، جشنواره کاراکترهای گردشگری و نشست شهرداران، رویداد گردشگری خوراک، همایش گردشگری سلامت، پیش نشست همایش صنعت گردشگری، سمپوزیوم گردشگری سبز و نشست سفرای کشورهای آسیایی را  از دیگر محورهای هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران خواند.
شالبافیان گفت: نمایشگاه یکی از مهم‌ترین محافل آشنایی ذینفعان است و باید پرشور برگزار شود. تمرکز ما بر تنوع محصولات گردشگری است. هر استان در عین معرفی ظرفیت‌ها و تم‌های جدید خود را در این حوزه محک خواهد زد.
معاون گردشگری درخصوص نحوه انتخاب مجری برگزاری نمایشگاه گردشگری گفت: شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها و سازمان توسعه تجارت برگزار کننده نمایشگاه‌های داخلی هستند و نمایشگاه گردشگری هم این‌گونه است و مجری قبل از دولت سیزدهم انتخاب و معرفی شده بود. فرایند ارزیابی مشخصی وجود دارد و مجری توسط وزارتخانه انتخاب نمی‌شود. برای فعالان گردشگری و غرفه داران نیز 50 درصد تخفیف هزینه‌های نمایشگاه در نظر گرفتیم. وزارتخانه کمک هزینه به استان‌ها خواهد داشت و مابقی هزینه‌ها توسط استان‌ها انجام می‌شود.

حضور دانشگاه‌ها
سید سعید هاشمی ، رئیس انجمن علمی گردشگری ایران از حضور دانشگاه‌ها در نمایشگاه گردشگری تهران خبر داد و افزود: علاوه بر رویداد ملی سمپوزیوم گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز، بازاریابی و صادرات، کارآفرینی در گردشگری خوراک و توسعه گردشگری روستایی را خواهیم داشت. میز آشناسازی با فعالان گردشگری سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی و انتقال تجربیات در این حوزه از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

گردشگری سلامت و خوراک
نیما آذری، رئیس کمیته آموزش نمایشگاه گردشگری درباره فعالیت‌های آموزشی گفت:در این نمایشگاه از موضوعاتی با محور مدیریت در گردشگری تا موضوعات تبلیغاتی، تحلیل و... در بخش آموزش خواهیم داشت.
همچنین به سراغ معرفی پتانسیل‌ها خواهیم رفت و ۴۲ برنامه در سه ساختار، پنلی با حضور نهادها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تبادل تجربه برگزار خواهد شد.
نیک‌بین، دبیر گردشگری سلامت از برگزاری همایش گردشگری سلامت در تاریخ‌های ۲۵ تا ۲۷ بهمن و پیله‌ور، دبیر گردشگری خوراک از برگزاری همایش گردشگری خوراک رستوران خبر دادند.
مسلم شجاعی، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی  درباره نتایج برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه گردشگری حاصل تبادل فعالان گردشگری بوده و ورودی و خروجی گردشگران توأم است.
البته در این نمایشگاه فقط دنبال جذب گردشگر ورودی نیستیم و حتماً شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه به دنبال جذب گردشگران ایرانی برای سفر به کشورشان هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی