صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و نه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

اتمام بارش‌ها و ناپایداری جوی
تا هفته آینده
پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا شنبه هفته آینده، پدیده بارشی در کشور رخ نداده و همزمان بااتمام ناپایداری‌ها، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور آغاز خواهد شد.
طبق گفته «کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی کشور، از روز گذشته بارش باران و برف در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال استان‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، خوزستان و جنوب آذربایجان غربی ادامه پیدا کرده و بخش‌هایی از استان‌های زنجان، همدان، استان‌ مرکزی، قزوین، البرز، تهران و شمال خراسان رضوی شاهد بارش پراکنده خواهد بود.
وی افزود: امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی پیش‌بینی شده و آب‌های جنوبی کشور طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد شد. به گفته رفیعی، آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری است و برخی ساعات بارش پراکنده و وزش باد را تجربه می‌کند.
 
تولید آسفالت بازیافتی در اراک
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک از تولید آسفالت بازیافتی در مجتمع بلوک‌زنی شهرداری اراک خبر داد.
طبق گفته فریدون عسگری به ایرنا، شهرداری به منظور استفاده بهینه از تراشه‌های آسفالت و تبدیل آن به آسفالت بدون نیاز به تهیه در کارخانه، اقدام به تهیه و راه‌اندازی دستگاه سیار بازیافت آسفالت کرده است. وی با اشاره به حفاظت محیط‌زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: دستگاه سیار بازیافت آسفالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تراشه‌های آسفالت را با قیر مخلوط و سریعاً با حرارت لازم و کاملاً استاندارد آسفالت مورد نیاز در لکه‌گیری‌ها را به صورت سیار تهیه می‌کند و در اختیار عوامل عمرانی برای ساماندهی و لکه‌گیری آسفالت معابر قرار می‌دهد. طبق گفته رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک، از مزایای تولید آسفالت بازیافتی می‌توان به حذف هزینه‌های حمل و نگهداری، انباشت تراشه‌های آسفالت، صرفه‌جویی قابل‌ توجه ریالی برای خرید قیر و مصالح سنگی، جلوگیری از هدررفت تراشه‌های آسفالتی، بازیافت آسفالت قدیمی، سازگاری با محیط‌زیست و کاهش آلایندگی‌ها اشاره کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی