قفل ۱۳ ساله تأمین‌مالی پل خلیج‌فارس شکسته شد، پابندِ پل، در آستانه گشایش!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با دستور عملیاتی ریاست‌جمهور در دومین سفر به استان هرمزگان، قفل ۱۳‌ساله تأمین مالی پروژه پل ملی خلیج‌فارس گشوده شد.
عادل پیغامی اظهار کرد: ریاست محترم‌جمهور در حضور مردم استان هرمزگان دستورات جدی برای حل مسائل پیش روی احداث پل خلیج‌فارس صادر کرد و این موضوع یکی از مهم‌ترین تصمیمات گرفته‌شده برای جزیره قشم در این سفر بود. وی ادامه داد: متأسفانه در دولت گذشته برخی از اعضای هیأت دولت مخالف اجرای این پروژه بودند اما در دولت سیزدهم و در نخستین سفر ریاست‌جمهور به استان هرمزگان تصمیمات عملیاتی اتخاذ شد که منجربه تجهیز کارگاه عمرانی این پروژه ملی گردید و در سفر اخیر نیز دستورات تکمیلی صادر شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در روزهای گذشته جلسه‌ای پیرامون این پروژه ملی با حضور نمایندگانی از دولت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان منطقه آزاد قشم به‌عنوان بهره‌بردار و قرارگاه خاتم‌الأنبیا(ص) به‌عنوان پیمانکار برگزار شد و ریاست‌جمهور، دستورات عملیاتی برای انجام عملیات عمرانی احداث پل خلیج‌فارس را مطرح کردند. به گفته پیغامی، از جمله دستورات صادرشده، تعریف این پروژه به‌عنوان یک شرکت‌ پروژه (شرکت بهره‌بردار) برای انجام امور و پیشرفت این طرح ملی بود که با اتخاذ این تصمیم، امکان استفاده از الگوی مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی را برای اجرای این پروژه ملی فراهم می‌کند.
وی بااشاره به تزریق بیش از 1500 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان منطقه آزاد قشم در یک سال گذشته به پروژه پل خلیج‌فارس، افزود: با تصمیمات اخیر ریاست‌جمهور، سازمان منطقه آزاد قشم که تا پیش از این تنها مجری و بهره‌بردار این پروژه بود، امکان سرمایه‌گذاری از طریق بودجه‌های عمرانی و تأمین مالی توسط دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و حتی قرارگاه خاتم‌الأنبیا(ص) در این پروژه امکان‌پذیر می‌شود.
مدیرعامل سازمان در جلسه‌ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از نخبگان اقتصادی و فرهنگی جزیره، بسیاری از مشکلات موجود در جزیره مورد بررسی قرار گرفت و چند دستور کار مشخص و خوب توسط وزیر بررسی و صادر شد.
جستجو
آرشیو تاریخی