حوادث جهان

مردم کراچی گرفتار سیل و بی‌برقی
بارندگی متناوب در بخش‌های مختلف شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان منجر به جاری شدن سیل و قطع برق در بسیاری از مناطق بزرگ‌ترین شهر پاکستان شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کراچی هر ساله شاهد وقوع سیل شهری است که باعث مرگ مردم بر اثر غرق شدن و برق‌گرفتگی می‌شود.بنا بر این گزارش، بارش شدید باران بسیاری از نقاط شهر از جمله جاده فیصل، منطقه قدیمی شهر، جاده دری، پل هوایی نیپا، جاده طارق و منطقه ناثا‌خان و... را غرق آب کرد.
فیلم‌های منتشر شده ماشین‌هایی را نشان می‌دهد که بویژه در شاهراه شلوغ شهر فیصل که بسیاری از مناطق کراچی را به فرودگاه متصل می‌کند، در آب‌های سیلاب گیر افتاده‌اند.
سردار سرفراز، مدیر اداره هواشناسی روز دوشنبه گفت:«یک بارندگی خفیف تا متوسط پیش‌بینی می‌شد، اما به طور غیرمنتظره بارندگی شدید گسترده باعث سیل شدید شهری در کراچی شد.»
وی عنوان کرد که در پایگاه فیصل ۷۵ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است که با تداوم بارندگی‌ها افزایش می‌یابد.
 
سرقت ناکام زوج ترکیه‌ای از طلافروشی
 زوج ترکیه‌ای که می‌خواستند برای تأمین هزینه عروسی خود به یک طلافروشی در استانبول دستبرد بزنند دستگیر شدند.
فیلم این دستبرد ناکام به طلافروشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بسیار پربازدید شده است.
این مرد در حالی که اسلحه در دست داشته به همراه نامزدش با لباسی مشکی و نقاب بر چهره وارد طلافروشی شده و زن جوان با تهدید مرد طلافروش بلافاصله به پشت ویترین پریده و می‌خواسته طلاها را به داخل کیسه بریزد که ناگهان مردی قوی‌هیکل وارد مغازه شده و پس از یک درگیری شدید هر دو نفر را دستگیر کرده و تحویل پلیس داده است. این زوج مدعی شدند برای تأمین هزینه ازدواجشان مجبور به سرقت شده بودند.
 
مرگ 112 نفر در آتش‌سوزی‌های شیلی
مقامات محلی شیلی اعلام کردند که تاکنون دست‌کم ۱۱۲ نفر بر اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی در منطقه «والپارایسو» این کشور کشته شده‌اند.
رئیس‌جمهور شیلی در پی گسترس آتش‌سوزی‌ها وضعیت اضطراری اعلام و تأکید کرد که تمام منابع لازم را برای مقابله با این وضعیت در دسترس قرار خواهد داد.
گمان می‌رود این مرگبارترین آتش‌سوزی ثبت شده در جنگل‌های شیلی باشد. بسیاری از مصدومان افرادی بودند که در تعطیلات تابستانی از منطقه ساحلی بازدید می‌کردند.
دولت شیلی از مردم خواسته است به مناطق آسیب‌دیده از آتش‌سوزی سفر نکنند. یکی از ساکنان منطقه این آتش‌سوزی را «جهنم» توصیف کرده است.
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، در همین حال وزارت مسکن شیلی گفت که بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ خانه تحت‌تأثیر آتش‌سوزی قرار گرفته و بسیاری از آنها در آتش سوخته‌اند.
 
دستگیری زندانی فراری در ایرلند ‌شمالی
قاتل پلیس ایرلند ‌شمالی که بعد از آزادی موقت از زندان فرار کرده بود، دستگیر شد.
 در سال ۲۰۱۳ هنگامی که شین فرین، اهل لیمریک ایرلند شمالی با خودروی سرقتی در حال رانندگی بود، با خودروی پلیس تصادف کرد و فیلیپا رینولدز، مأمور ۲۷ ساله‌ای که در خودرو‌‌اش بود جان خود را از دست داد. شین در ۴ فوریه سال ‌2014 به جرم قتل به زندان افتاد و به حداقل ۶ سال زندان محکوم شد.
دو هفته پیش شین ۳۶ ساله پس از زیر پا گذاشتن شرایط آزادی موقت از زندان، متواری شد و تحت تعقیب پلیس ایرلند شمالی قرار گرفت.پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن زندانی فراری آغاز کرد و متوجه شد شین به جمهوری ایرلند گریخته است که با همکاری پلیس ایرلند شمالی اقدامات لازم برای دستگیری او فراهم شد.وی سه روز قبل در جمهوری ایرلند بازداشت و برای استرداد به ایرلند شمالی در دادگاه حاضر شد.سرویس پلیس ایرلند شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با واحد استرداد گاردا سیوچانا (پلیس ایرلند) در ردیابی افراد تحت تعقیب و آوردن مجرمان همکاری لازم را داشته است.

نجات پسر 10 ساله با جمجمه ساخت چاپگر سه بعدی
پسر ۱۰ ساله اتریشی ساکن شهر سالزبورگ، پنج هفته پیش مشغول کار جنگلداری در حومه منطقه «اولریخ‌شوگل» بود که ناگهان یک جرثقیل دستی روی او سقوط کرد و به سرش ضربه شدیدی وارد شد.
 به گزارش یورونیوز، هنگامی که او را بیهوش به بیمارستان رساندند، جمجمه‌اش شکاف برداشته بود و خونریزی شدیدی داشت.در بیمارستان دانشگاه سالزبورگ اتریش پزشکان ابتدا دریافتند که آسیب به جمجمه بسیار جدی بوده و استخوان سر این نوجوان کاملاً از بین رفته است. در اینجا بود که برای جایگزین کردن جمجمه خیلی سریع گزینه پروتز مطرح شد. پزشکان معالج تصمیم گرفتند این استخوان را با استفاده از پلاستیک مخصوص در آزمایشگاه چاپ سه‌بعدی بیمارستان دانشگاه تولید کنند. یکی از مزیت‌های این جمجمه تولیدشده با چاپگر سه‌بعدی این بود که بسیار سریع، یعنی تنها ظرف یک هفته آماده شد؛ چیزی که به گفته بیمارستان در نوع خود در اروپا بی‌سابقه به حساب می‌آمد. مونیکا، مادر فلیکس، درباره شرایط او بعد از عمل گفت: «وقتی از کما بیرون آمد، نمی‌دانستیم که هنوز ما را می‌شناسد، می‌تواند حرکت کند، فلج است، هنوز می‌تواند حرف بزند؟ و وقتی چشمانش را باز کرد و فوراً ما را شناخت، توانست حرف بزند و حرکت کند شگفت‌انگیز بود. این برای ما فقط یک معجزه بود.» از آنجایی که این کودک هنوز در حال رشد است، سؤال این است که پروتز در سر او مشکلی ایجاد خواهد کرد یا نه؟ جراح مغز و اعصاب او، اما در این خصوص نگران نیست. دکتر پوپ می‌گوید: «ما انتظار داریم که او به طور کامل بهبود پیدا کند و هیچ عفونت یا عارضه‌ای وجود نداشته باشد. تا یک سال دیگر، اساساً خواهیم توانست به او بگوییم که دیگر واقعاً نیازی به نگرانی در این مورد ندارد. امیدواریم که بدون هیچ عوارض جانبی‌ای پروسه درمان را پشت سر بگذارد.» فلیکس اکنون از بیمارستان مرخص شده، هرچند جای یک زخم بزرگ روی سرش وجود دارد که البته با رشد مجدد موهایش ناپدید خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی