فرمانده فراجا:

شرایط را برای خرده‌فروشان مواد مخدر ناامن می کنیم

گروه حوادث/ فرمانده کل انتظامی کشور از کشف بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در ۱۰ ماهه امسال و هلاکت ۲۳۰ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در درگیری با مأموران پلیس خبر داد.
 سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در همایش رؤسای پلیس مواد مخدر کشور گفت: امروز دشمن به دنبال تهدیداتی برای کشور ما است؛ اولی تحریک گروهک‌های تروریستی در اطراف ما نظیر جیش‌الظلم و انصارالفرقان و دیگری موضوع موادمخدر است که می‌تواند آسیب‌های فراوانی به کشور ما وارد کند.
 وی با بیان اینکه در همایش قبلی به مردم قول جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله‌های شوش و هرندی را دادیم و آن را اجرایی کردیم، خاطرنشان کرد: هرگز آمار برای ما در این موضوع حائز اهمیت نبوده و فقط به حسی که مردم از این موضوع می‌گیرند توجه داریم؛ هرچند بالغ بر ۵۰۰ تن مواد در ۱۰ ماهه امسال کشف و ضربات سنگین به باندهای بزرگ مواد مخدر وارد و عملیات دستگیری سرشبکه‌ها انجام شده است. وی همچنین از هلاکت ۲۳۰ نفر از عناصر اصلی قاچاق موادمخدر توسط پلیس در مأموریت‌های تحمیلی توسط قاچاقچیان و سوداگران مرگ خبر داد.
 سردار رادان به محله‌های هرندی و شوش اشاره کرد و گفت: وقتی کلونی‌های معتادان در کنار هم قرار می‌گیرند چهره‌ای زشت از این منطقه مخابره می‌شود و در این میان افراد خیر با نیت خداپسندانه به این افراد غذا می‌دهند و بازارچه اوراق فروشان نیز در کنار آنها محلی برای عرضه اقلام سرقتی می‌شود و وجود خرده‌فروشان موادمخدر در این منطقه آنجا را به محلی برای زیست نامتعارف تبدیل می‌کند. در چنین شرایطی مردم از پلیس چه انتظاری دارند و چه قضاوتی خواهند کرد.
 سردار رادان با قدردانی از همه مسئولان، فرماندهان و کارکنانی که در اجرای این طرح، مقتدرانه عمل کردند، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که مهم‌تر از جمع‌آوری معتادان از این مناطق است، تثبیت آن منطقه و رضایت‌مندی مردم است که امیدواریم با جدیت دنبال شود. در موضوع مبارزه با موادمخدر باید به نحوی عمل شود که خرده‌فروشان به هیچ عنوان احساس امنیت نکنند و حتماً باید ما سه حلقه عمده‌فروش، خرده‌فروش و مصرف‌کننده را با تمرکز بر خرده‌فروشان قطع کنیم.
 
محل‌های نگهداری معتادان به کارگاه‌های تولیدی تبدیل شود
 فرمانده کل انتظامی کشور به موضوع توانمندسازی بهبودیافتگان موادمخدر اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا کمپ‌ها و محل‌های نگهداری معتادان به کارگاه‌های تولیدی تبدیل شود، چراکه این افراد پس از بهبودی نیازمند استقلال مالی هستند و در این زمینه تلاش می‌کنیم بتوانیم نیازمندی‌های سازمان خود را نیز از این کارگاه‌ها برآورده کنیم.
 وی خاطرنشان کرد: از دو روز آینده تیم‌های بازرسی به سراسر استان‌ها اعزام خواهند شد تا بررسی کنند معتاد متجاهری در شهر دیده می‌شود یا خیر؛ به هیچ عنوان در این موضوع شاخص ما ارائه آمار نیست و اگر تیم‌های ما مشاهده کنند در استانی ۱۰۰ هزار دستگیری داشته و در شهر باز هم معتاد متجاهری وجود دارد و در استانی ۵ نفر دستگیری و هیچ معتاد متجاهری مشاهده نشود از نظر ما این استان موفق عمل کرده است.
 وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی هیچ‌گاه نباید در اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی مغفول بماند، گفت: امروز باید آگاه‌سازی‌های بیشتری در راستای عملیات روانی و جلوگیری از آسیب‌هایی که برخی موادمخدر صنعتی در بین جوانان رواج یافته صورت گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی