صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اولویت‌ها و اهم برنامه‌های مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اولویت‌ها و رئوس برنامه‌های خود را سودآوری، شفافیت مالی و افزایش بهره‌وری اعلام و بر ضرورت چابک‌سازی فعالیت‌ها همراه با انعطاف‌پذیری و هم‌افزایی بین‌بنگاهی و نیز ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی طی سخنانی در جمع مدیران عامل هلدینگ‌های پنجگانه و معاونان و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال، مولدسازی دارایی‌ها، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، اجرای دقیق موازین حاکمیت شرکتی، تخصص‌گرایی و افزایش سلامت و انضباط مالی و سازمانی را در کنار توجه به منزلت و معیشت فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی دوره جدید مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد.
مدیرعامل صندوق ذخیره با اشاره به مأموریت‌های کلان صندوق، به ضرورت افزایش سودآوری به منظور ارتقای ارزش دارایی‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: در همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه باید ضمن سودآوری پایدار و ارزشمند، در مسیر خلق منابع پایدار و اطمینان‌بخش حرکت کنیم.
وی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مولدسازی دارایی‌ها، افزایش شفافیت مالی و اداری و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی را لازمه تبدیل شدن صندوق ذخیره فرهنگیان به الگوی بنگاه‌داری نوین بیان کرد و گفت: افزایش سلامت کاری و هم‌افزایی بین‌بخشی به منظور توسعه نظام حاکمیت شرکتی مورد تأکید است.
احمدی، ادغام یا انحلال برخی شرکت‌های زیان‌ده یا توسعه و تکمیل برخی طرح‌ها را در راستای هم‌افزایی بین‌بنگاهی دانسته و بر ضرورت ساماندهی امور از محل منابع درون‌زا تأکید کرد.
 دکتر احمدی صندوق ذخیره فرهنگیان را صندوقی بین‌نسلی و متعلق به آحاد جامعه فرهنگیان کشور دانست که باید برای نسل‌های بعدی به‌خوبی محافظت شود. لذا باید بسترهای مناسب برای پرورش مدیران جوان و کارآمد با اولویت جذب فرزندان نخبه و تحصیل‌کرده متخصص از میان خانواده معلمان در دستور کار قرار گیرد.
محسن احمدی در پایان سخنان خود بار دیگر بر ضرورت توجه جدی به منزلت و معیشت صاحبان این صندوق تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اقدامات خوبی برای بهبود خدمت‌رسانی به فرهنگیان عضو صورت گرفته که در این خصوص از تلاش‌های گذشتگان قدردانی می‌نماییم، اما لازم است روند خدمتگزاری و خدمات‌دهی شتاب بیشتری گرفته و تلاش همه‌جانبه‌ای برای انجام اقدامات شایسته‌تر صورت پذیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی