صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و هشت - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱

شهادت 4 رزمنده فاطمیون در پی حملات امریکا

بامداد شنبه هفته جاری، ارتش امریکا در اقدامی تروریستی، اقدام به بمباران اهدافی در سوریه و عراق کرد. در پی حمله امریکا به سوریه، ۴ تن از رزمندگان لشکر فاطمیون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
«محمد علی‌اکبری»، «سید حمزه علوی»، «سید علی حسینی» و «سید محمدرضا سادات علوی» شهدایی هستند که در حمله اخیر ارتش امریکا، به شهادت رسیدند. در این میان، شهید «سید حمزه علوی» از رزمندگان و فرماندهان باسابقه این لشکر محور مقاومت بود.
شهید مدافع حرم سید حمزه علوی متولد ۱۳۳۷ در ولایت پروان افغانستان بود که سابقه حضور در جهاد افغانستان علیه شوروی سابق و همچنین دفاع از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده بود. شهید علوی از جمله افغانستانی‌هایی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس، دوشادوش رزمندگان ایرانی و برای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان در مقابل ارتش بعث عراق جنگید.
لازم به ذکر است که پیکر این شهید طبق اعلام مرکز رسانه فاطمیون، در شهر مشهد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
لشکر فاطمیون از سال ۱۳۹۲ و به منظور همراهی با جبهه مقاومت در برابر تجاوز نیروهای تکفیری در سوریه، از رزمندگان افغانستانی داوطلب حضور در جنگ تشکیل شد. این لشکر که متشکل از شیعیان افغانستانی است، در طول هشت سال جنگ نزدیک به سه هزار شهید را تقدیم جبهه مقاومت کرده است. پس از پایان جنگ و سیطره گروه‌های تکفیری در سوریه نیز فاطمیون به منظور پشتیبانی و حمایت از جبهه مقاومت همچنان در سوریه حضور مؤثر دارد و از این رو در حملات پراکنده تروریست‌های تکفیری، امریکایی و نیروهای رژیم صهیونیستی شهدایی را تقدیم کرده است.
گفتنی است ارتش تروریستی امریکا بامداد روز شنبه هفته جاری به ۸۵ هدف در سوریه و عراق حمله کرد.
در همین رابطه نیویورک تایمز به نقل از داگلاس سیمس مدیر ستاد مشترک امریکا اعلام کرد که بمب‌افکن‌های بی-۱بی در این حملات مشارکت داشتند. شبکه سی.ان.ان نیز گزارش داد که این حملات با مشارکت چند بمب‌افکن «بی ۱» و جنگنده‌های اف ۱۶ انجام شد.
این حملات پس از آن صورت گرفت که هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک امریکایی در مرز سوریه و اردن، سه سرباز ارتش امریکا کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. برخی اخبار حکایت از آن دارد که بیش از ۴۰ نظامی امریکایی در این حمله مجروح شده‌اند.
وزارت دفاع امریکا نیز مدعی شد تأسیسات هدف‌گیری ‌شده شامل مراکز فرماندهی و کنترل عملیات و تشکیلات زنجیره مهمات «گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان آنها در سپاه پاسداران بود که حملات علیه نیروهای ائتلاف و امریکا را زمینه‌سازی می‌کردند.»
جستجو
آرشیو تاریخی