اخبار پلیس

 در جشنواره سرباز جوان فراجا
از 25 سرباز وظیفه برتر تقدیر شد
گروه حوادث/ جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور گفت: امروز دشمنان همه ظرفیت خود را به‌کار گرفته‌اند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند اما ما از همه کسانی که مخاطب ما هستند دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند.
سردار محمد شرفی در «شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و سرباز جوان» که با حضور هیأت رئیسه فراجا  در سالن کوثر ستاد فرماندهی کل انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مؤلفه اصلی دولت، مردم هستند، گفت: ما امروز به وجود جوانان ارزشمند، خلاق و با مسئولیت که دارای مهارت‌های مختلف هستند افتخار می‌کنیم و در واقع جوانان را یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت در کشور می‌دانیم. همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «هر کسی که دارای مخاطب است باید دیگران را دعوت به شرکت در انتخابات کند»  از شما و همه کسانی که مخاطب ما هستید دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنید.
وی افزود: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به ابتکار سازمان انتظامی در سال ۸۸ به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر جوان امام حسین (ع) طراحی و به ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شد که ما این روز را به عنوان جشنواره سرباز جوان نامگذاری کردیم.
 حدود ۸۰ هزار سرباز وظیفه در این جشنواره  ثبت‌نام و از آنها داوری به عمل آمد که در پایان مراسم از 25 سرباز برتر وظیفه فراجا و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر شد.

تقدیر از سرباز پاکدست پلیس اصفهان
گروه حوادث/ سرباز وظیفه شناس و پاکدستی که هزار دلار پیدا شده را به مسئول بازرسی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان تحویل داده بود مورد تقدیر قرار گرفت.
سرهنگ رضا الوندی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: چندی پیش علی تیموری سرباز وظیفه شناس کلانتری 15 فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به بازرسی این فرماندهی مراجعه کرد و مبلغ هزار دلاری را که یک شهروند به وی داده بود تحویل داد. این سرباز وظیفه در اظهارات خود عنوان کرد حین انجام خدمت در کلانتری فردی که از سلامت روحی مناسبی برخوردار نبوده تعداد 10 عدد اسکناس 100 دلاری را به وی داده و به سرعت نیز محل را ترک کرده است. هرچند که مبلغ مذکور برای این سرباز ارزش بالایی داشت اما این سرباز وظیفه شناس و پاکدست اسکناس‌ها را تحویل داد تا با همکاری پلیس به دست صاحب اصلی‌اش برسد.
سرهنگ الوندی در خاتمه با بیان اینکه فراجا به وجود چنین نیروهای امانت دار و پاکدستی در بدنه خود افتخار می‌کند گفت: از این سرباز وظیفه شناس طی مراسمی توسط فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

هشدار پلیس:
صحنه جرم را بر هم نزنید
گروه حوادث/ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شاکی‌های پرونده‌های سرقت و قتل خواست تا زمان رسیدن تیم‌های پلیسی جزئیات صحنه وقوع جرم را تغییر ندهند.
سرهنگ حسین تُرکیان در این باره گفت: یکی ازاقدامات مفید که در پلیس آگاهی استان اصفهان صورت گرفته راه‌اندازی تیم‌های بررسی صحنه جرم در تمامی کلانتری‌های استان است که در صورت وقوع هرگونه سرقت، قتل و یا هر جرم دیگری بلافاصله این تیم‌ها در صحنه حضور یافته و مدارک و سرنخ‌هایی از مجرمان را با استفاده از روش‌های علمی بدست می‌آورند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد شاهد برهم خوردن صحنه جرم توسط خانواده مال باخته، بزه دیده و یا همسایگان این افراد هستیم گفت: دست نخورده باقی ماندن صحنه جرم برای پلیس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گرفته و آموزش‌های ویژه‌ای ارائه شود و از ورود افراد متفرقه به محل وقوع جرم تا رسیدن اکیپ بررسی صحنه جرم جلوگیری به عمل آید.
 در خواست ما از مالباختگان، بزه دیدگان و افرادی که با جرم سرقت یا قتلی مواجه می‌شوند این است که به هیچ عنوان صحنه جرم را بهم نزنند تا اینکه تیم‌های بررسی صحنه جرم پلس آگاهی بتوانند کار تخصصی خود را به نحو احسن انجام دهند.
سرهنگ تُرکیان عنوان کرد: به افرادی که هنگام ورود به منزل متوجه وقوع جرم سرقت در آن شدند توصیه می‌کنیم ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و از طریق تماس با شماره تلفن 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند و تا زمان حضور تیم بررسی صحنه جرم به هیچ یک از وسایل منزل دست نزنند و به افراد غیر مسئول هم اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهند. از تجمع افراد در محل وقوع سرقت جلوگیری کرده و مراحل پیگیری سرقت توسط کارآگاهان پلیس را برای هیچ کس بازگو نکنند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تأکید کرد: همکاری با افسر مسئول پرونده در مرحله رسیدگی به شکایت از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت عدم همکاری، تبعات ناشی از تأخیر یا نقص در رسیدگی بیش از همه متوجه شاکیان پرونده خواهد بود بنابر این توصیه می‌کنیم در این مرحله با مأموران در اجرای وظایفشان حداکثر همراهی و مساعدت را انجام دهند تا هرچه زودتر پرونده با کسب نتیجه مطلب به سرانجام برسد.