مرگ 4 عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی

گروه حوادث/ چهار عضو یک خانواده در علی آباد کتول استان گلستان بر اثر گازگرفتگی جان باختند.
 محمدجواد مقسمی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان، با بیان اینکه حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۴ بهمن تماسی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث برقرار و خبر مسمومیت اعضای یک خانواده بر اثر گاز مونوکسیدکربن در شهرستان علی‌آبادکتول گزارش شد، اظهار کرد: پس از این تماس تیم‌ها و آمبولانس‌های مرکز اورژانس به محل اعزام شدند.
 وی با تأکید بر اینکه در پی این حادثه چهار نفر «پدر، مادر، فرزند و یک خانم مسن» از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند، ادامه داد: یک کودک ۸ ساله که در آن خانه بود، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
 رئیس مرکز اورژانس
پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال‌جاری ۱۳۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان گلستان نیز داشته‌ایم که برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸۲ مورد مسمومیت با این گاز نیز ثبت شده است.
 وی گرمای هوا و کاهش روزهای سرد فصول و آگاهی شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی را از دلایل کاهش مسمومیت با این نوع گاز عنوان کرد و گفت: استفاده از وسایل گرمایشی
غیر استاندارد، نصب غیر صحیح دودکش بخاری‌ها و روشن کردن گاز برای تأمین گرمای خانه، عمده دلایل وقوع این حادثه ناگوار است.