صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اتحادیه اروپا نگران از دومینوی بحران در خاورمیانه

اتحادیه اروپا نسبت به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد جنگ غزه را به شهر رفح در مرز غزه با مصر بکشاند؛ جایی که بیش از یک میلیون نفر به دلیل جنگ به آنجا پناه برده‌اند، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد «جنگ غزه تأثیر زنجیره‌ای دارد و باعث ایجاد درگیری در لبنان، عراق، سوریه و در منطقه دریای سرخ شده است. ما در وضعیت بحرانی در خاورمیانه زندگی می‌کنیم. همزمان با تداوم جنگ غزه، باور اینکه وضعیت در دریای سرخ بهبود خواهد یافت، بسیار دشوار است زیرا یک مورد به مورد دیگر امور بستگی دارد.»
وزیر امور خارجه بلژیک که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، نسبت به «خطر واقعی گسترش درگیری» هشدار داد و گفت: «ما می‌خواهیم طرف‌ها خویشتنداری پیشه کنند و در عین حال خواستار گفت‌وگو و دیپلماسی هستیم. این تنها راهی است که می‌توانیم وضعیت را در خاورمیانه آرام کنیم.»
وی همچنین هشدار داد که پس از حملات هوایی امریکا به مواضع عراق و سوریه، درگیری‌های کنونی احتمالاً در سرتاسر منطقه گسترش خواهند یافت مگر اینکه توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برقرار شود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند. هرچه جنگ غزه طول بکشد، بعید است اوضاع بهبود یابد؛ چون این مسائل به هم مرتبط هستند و تأثیر آنها بر یکدیگر مانند دومینو است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی